Tharos. Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Håi! Jeg leverte inn bilen min til reparasjon for et par uker siden. Problemet var at forhjulene "kasta" på seg, og at spissinga antakeligvis var skjev (måtte holde rattet skjevt for å holde bilen rett). Verkstedet ringte meg og sa at det bare var hjulmutterne som var løsnet. Dette så jeg da jeg kom frem, for bilen skrangla som bare fy, og oppførte seg mye verre enn vanlig. Jeg er egentlig veldig sikker på at det IKKE er bare hjulmutterne som har løsnet. Problemet med hjulkasting etc. har jo vart igjennom noen dekkskift, og jeg kan ikke ha glemt å skrudd fast det samme hjulet hver gang(?) Derfor lurer jeg på følgende: Når jeg nå henter bilen og verkstedet hevder at bilen er reparert, men problemet fortsatt er der, kan jeg kreve at de reparerer feilen kostnadsfritt? Jeg regner med at jeg må betale noen kroner for den lille feilsøkinga de har gjort til nå også, og jeg skal vel ikke betale ekstra bare fordi de ikke klarte å finne feilen på første forsøk? Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nei, du kan ikke kreve at de kostnadsfritt reparer en feil de ikke finner Æ(sier seg vel selv). Det jeg derimot hadde gjort i ditt tilfelle var å dra til et annet verksted for å få dette feilsøkt og reparert. Dersom dette verkstedet klarer å få bukt med problemet kan du nekte å betale noe som helst til det forrige verkstedet som ikke fant feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå