Moskus Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 EDIT:Skjønner forresten nå hvorfor du sier 320x320 8571371[/snapback] For de andre som ikke skulle forstå det er det fordi 320x320 da vil dekke 240x320 (som er oppløsningen stående) og 320x240 (oppløsning liggende). Man kan få til noen stilige bakgrunnsbilder ved å ha et et utsnitt på 240x240 øverst til venstre for bakgrunnsbildet, så kan man bruke de 240x80 og 80x240 man har til overs til å leke vise forskjellige ting alt ettersom telefonen er i normal- eller lanscape-modus. Bare husk at den lille firkanten nederst til høyre på 80x80 aldri vil vise. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 gå-hem-mann som jeg gleder meg til s730 kommer.... Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) gå-hem-mann som jeg gleder meg til s730 kommer.... 8571777[/snapback] Som er ventet når? Ser noen skriver Q1 2007, andre steder står det July 2007... Eller kanskje enda senere? Endret 9. mai 2007 av Skikongen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er det bare meg som tror at oppfølgeren ikke kommer to måneder etter at originalen er lansert? Husker det var snakk om at S650 skulle komme like etter at S620 var lansert, men den har vi enda ikke sett noe til... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 men jeg liker å leve i håpet.... uansett så skal jeg vente på den.... har sikla på n95 lenge grunnet gps delen... men dette, etter hva jeg har skjønt, er en rævva (min mening) telefon... og jeg er blitt totalt avhenging av WM Lenke til kommentar
lubbelu Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kan man synkronisere med pc'en via bluetooth? -og kan man f.eks styre windows mediaplayer med mobilen slik at mobilen funker som en slags fjernkontroll..? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ja, til begge deler, men til det siste trenger du et lite program. For eksempel dette: http://jaylee.org/RemoteControl/ Lenke til kommentar
THacker Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sailing clicker fungerer også knall... i hvertfall på WM05... http://www.salling.com/clicker/windows/ - Fungerer veldig bra til Winamp... også kan man få tak i scripts til mange flere... http://www.smartmobil.no/PNphpBB2-viewtopi...ht-remote.phtml Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Kjøpte en HTC S710 for noen dager siden, og er meget godt fornøyd med den. Leste en del tester forut for kjøpet, og valgte derfor å prøve et merke og et operativsystem jeg ikke har hatt før. Det jeg ble mest overrasket over, er alle innstillingsmulighetene, både i WM og HTCs egen programvare. Tenkte f.eks at dette er jo businesstelefon de luxe, men også på kamerasiden var det plenty innstillinger. Dessuten er ikke bildene så aller verst. Billefilene merkes standard med numre, men i motsetning til på Nokias Series 40 telefoner, nullsilles ikke telleren når bilder fjernes fra telefonen. Bra! Savner likevel at det genereres filnavn med dato og nummer, som på Seires 60-telefoner. Til gjengjeld kan bildene merkes diskret med dato. Så vet man alltid når de er tatt. Men også lyden ved musikkavspilling var bra, selv om hodetelefonene ikke er øverste hylle, for å si det på den måten. Dessverre mangler Media Player og HTCs avspiller equalizer. Ble kraftig imponert over hvor logisk hele telefonen er oppbygget, og mye kan styres fra tastaturet i menyene. Da går det raskere enn å bla hele tiden. Businessfunksjonene er i egen klasse, nok om det. Men det er jo det HTC-telefonene tradisjonelt konsentrerer seg mest om. Den nye T9-ordboken er konge. Den kjører i ring rundt Nokia, men også Sony Ericsson overgås med klar margin. Telefonen er liten og god å holde i, og har et bra tastatur, selv om tastene kunne hatt litt klarere lys. Så glemmer jeg foreløpig en ting ofte: Den har jo et QWERTY-tastatur også! Har ikke hatt telefoner med det før, så ikke rart jeg glemmer det. Også dette tastaturet er behagelig å bruke, men heller ikke her er belysningen imponerende. Tastene er små, og A-tasten sitter mer under W enn Q. Dessuten er funksjonstasten vel liten, og det er litt knotet å betjene den sammen med nærliggende taster. Heldigivs kan den låses med et dobbelttrykk. Samtalekvaliteten er meget god, og man kan skru volumet høyt nok. Dette gjelder også for handsfreehøyttaleren. En praktisk diktafon deler knapp med talekommandoer. Innspillingene fra diktafonen er av god kvalitet, og de spilles inn i wavw-format, som er meget kompatibelt med Pcen, mobiler og annet lydutstyr. Men til gjengjeld tar filene en del plass. Som på de fleste mobiler med Symbian Series 60, er det ikke den forbannade sperren på ett minutts innspilling. Vekkerklokken kan vekke de døde, men man kan ikke velge spesielle dager. Men den har da to valg, enten arbeidsdager eller hver dag. For mange er dette tilstekkelig. De fleste Symbiantelefoner har ikke dette valget en gang. Oversikt over tilkoblinger (Bluetooth, WLAN etc.) er samlet på ett brett, og kan også nås ved å trykke kort på av/på-knappen. Glemte nesten skjermen. Den er knivskarp, og er meget godt belyst. En egen sensor nedenfor tastaturet regulerer tastaturbelysningen av eller på. Jeg opplevde ikke problemer med hensyn til installasjon av synkroniseringsprogramvare, og synking mellom telefonen og Outlook. Jeg har Office 2007, og det gikk helt flott. Eneste unntak var at notater ikke kunne synkes. Det var ikke noe avkrysningsvalg for dette. Til gjengjeld synker den kalender, kontakter, e-mail, oppgaver, lydfiler, bokmerker og enkelte andre filer. Det er en filbehandler i telefonen som ikke overraskende funker mye som i vanlig Windows. Man kjenner seg godt igjen. Filene kan betjenes både i telefonen, via synkeprogrammet og i Windows' egen utforsker. Innstillingene av fargetema er litt innfløkt, men man kan laste ned flere fra netter, dog ikke i samme mengder som til mange andre mobiler. Man kan også lage egne bakgrunnsbilder, som er vanlig på andre mobiler. Ikke alt er positivt. Man må innom et eget oppgaveliste-program for å skru av åpne programmer for å frigjøre minnet. Dette blir både knotete og man vet aldri hvilke programmer som er oppe og kjører, til man ser det i oppgavelisten. Det blir det samme som på Seies 60, men her løses det hele mye smidigere ved å holde inne menytasten, og deretter slå av kjørende programmer. Telefonen er ikke noen racer, men det er til å leve med. Til og med Nokia N73 er kjappere Navigasjonstasten er meget behagelig, med ett unntak: Som skrevet i mange tester, er det lett å komme borti 2-tallstasten når man blar nedover. Dette kan bedre seg med litt tilvenning, men likevel... Litt dumt at det kun er én tilkoblingsport. USB-kabel, hodetelefoner og lader skal alle konkurrere om denne porten, som heldigvis er av mini-USB-type, og heldigvis lader telefonen når den er koblet til PCen med kabel. Telefonen har Java, men etter å ha installert Opera MIni, oppdaget jeg at man må klikke to ganger for å bekrefte valg i menyene. Det har jeg ikke opplevd før. Ellers fungerte det normalt. Det er ikke lett å finne en 3,5 mm adapter til hodetelefoner. Dermed er man prisgitt de ikke altfor bra hodetelefonene som følger med. Radio mangler, men det får heller våge seg når telefonen ellers er meget velutstyrt. Den har jo WLAN, som plaster på såret. De som er ute etter 3G, blir derimot mer skuffet. Det finnes ikke på denne fonen, dessverre. Alt i alt er jeg imponert av S710, og kan trygt anbefale den. Et par dager etter at jeg hadde kjøpt den, kom Amobil ut med test av Nokia 6110 Navigator. Shit! Den testen skulle kommet et par dager før, så hadde jeg ventet på den telefonen. Men OK, jeg er tross alt fornøyd med HTC'en, i alle fall til jeg skal kjøpe mobil igjen. Det blir noen i året... Endret 17. juni 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
jolass Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Går det an å ENDRE et tapt anrop før man ringer dette ut? Jeg er totalt avhengig av dette som min Nokia E61 gjør. 8500791[/snapback] Jeg er avhengig av å endre et tapt anrop av og til... ved å legge til et par tegn da jeg har trådløs Bedrift fra Netcom. Tapte anrop kommer også opp med 001 foran selv nummeret avhengig av hvilken avdeling det ringes til. eg må da endre nummeret ved å slette 001 for så å legge til å * i begynnelsen for å skjule mitt eget nummer. Jeg mener dette ikke går på noen Smartphones... men jeg tror det er mulig på PocketPC. Lenke til kommentar
magio Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det er ikke lett å finne en 3,5 mm adapter til hodetelefoner. Dermed er man prisgitt de ikke altfor bra hodetelefonene som følger med. Kjøpte en på ebay for 90kr inkl frakt som funker perfekt, lyden er utmerket! Bare søk på HTC S710 så får du en del treff, kjøpte også screen protector til mobilen så jeg ikke får noen riper. Fikk faktisk adapteret og screen protectoren før mobilen jeg bestilte på mpx selv om det kom fra både usa og hong kong, bestilt samme dag Endret 18. juni 2007 av magio Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er ikke lett å finne en 3,5 mm adapter til hodetelefoner. Dermed er man prisgitt de ikke altfor bra hodetelefonene som følger med. Kjøpte en på ebay for 90kr inkl frakt som funker perfekt, lyden er utmerket! Bare søk på HTC S710 så får du en del treff, kjøpte også screen protector til mobilen så jeg ikke får noen riper. Fikk faktisk adapteret og screen protectoren før mobilen jeg bestilte på mpx selv om det kom fra både usa og hong kong, bestilt samme dag 8889807[/snapback] Verden er ikke stor, vet du Men det burde jo gå raskere fra Sandefjord enn Hong Kong. Nå blir det ikke aktuelt med tilleggsutstyr til HTC S710 for mitt vedkommende. Som jeg skrev i mint innlegg litt ovenfor, ble jeg takket være testen av Nokia 6110 Navigator, hekta på den telefonen. Snakka med mobilpusher'n min i går, og HTC'en ble levert tilbake i topp stand, pent nedpakket. Jeg fikk nemlig lov å levere den tilbake, og ikke nok med det: De hadde pinadø fått inn Nokia 6110 Navigator samme dag, så det ble den jeg kom ut av butikken med. Det var utrolig gøy med en GPS-mobil, når GPSen faktisk virker flott. Likevel, la meg nok en gang anbefale HTC S710. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Kva koster det å være oppkobla til MSN ein heil dag på edge? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Kommer ann på hva du bruker MSN til. Du betaler ca. 10 kr per MB i Norge. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du betaler 20 kr pr MB med Telenor og NetCom... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Netcom har i hvertfall maks 20 spenn i døgnet.... greit om man bruker fonen som moden... Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Netcom har i hvertfall maks 20 spenn i døgnet.... greit om man bruker fonen som moden... 9241663[/snapback] Da burde jeg jo nesten gå over til Netcom. Fikk regning nå på bruk av 33MB og ble fakturert 330,-. Jeg har bare brukt telefonen som modem for min bærbare. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jah.. makan.. det er bare tull å betale så mye... sitti uten nett en stund nå og brukt mobilen som modem... siste fakturering betalte jeg nesten en hundrelapp for 150 mb... fortsatt dyrt, men litt ålreit med tak... Lenke til kommentar
magio Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg bruker 2-5kr på msn pr dag, har talkmore med 7.50kr pr MB Endret 9. august 2007 av magio Lenke til kommentar
superdiggstudine19 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 fikk en flett ny htc s710 i posten i går fra elprice.no da jeg satte inn sim kortet mitt og slo den på etter lading fikk jeg beskjed om "fatal feil" "datakrasj- kontakt service" den ser ut til å virke ok uten sim kort, vet ikke om det er tilfeldig har prøvd å få tak i elprice på mail og tlf uten hell hva skal jeg gjøre? det er ikke elprice butikk her i nærheten.. håper noen kan komme med noen tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå