B4stian Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Koden velger du selv. Kan være 1234 eller 0000 f.eks. Når enheten er lagt til pleier det å gå ann å krysse av for "alltid godta elementer fra denne..." eller noe liknende. For å motta MMS må du ha dekning og riktig oppsett på mobilen. Lenke til kommentar
Mira6 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Fikk ny telefon i går, og er strålende fornøyd så langt :-). Det er imidlertid et par småting jeg lurer på; 1. Hvordan setter jeg på tastelåsen? 2. Hvordan synkroniserer jeg telefonen mot exchange-serveren her på jobben? Jeg har jo ikke koder og slikt som tilhører arbeidsplassen min... Får beskjed om "Serveradresse: ..........................." og så: "Obs! Dette er din Outlook Web Access-serveradresse". Hva skriver jeg her da? Er helt grønn, jeg... Endret 4. mai 2007 av Mira6 Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Mira6: 1. Hold inne knappen som viser en "rød telefon" i ca. 2 sek. og det skal da være i orden. 2. For at du skal kunne synkronisere mot din exchange server på jobben kan du enten; koble telefonen inn på en pc som står i nettverk med exchangeserveren og bruke da pcen du koblet deg inn på som mellomtjener. Uansett må du ha skrevet inn web adressen til exchangeservern på mobilen og ditt brukernavn og passord for det domenet du er registrert i. Eller hvis du er så heldig at jobben din har investert i et SSL-sertifikat som automatisk godkjenner et standard rot sertifikat for alle WMobile X telefoner så er dette det beste og letteste måten å synke på. Eneste du trenger å gjøre da er å konfe internett riktig på telefonen og deretter hive inn web adressen til exchangeserveren og brukernavn og passord til domenet du skal logge deg inn på, og vips så kan du synke mail, kalender, kontakter og "what ever" hvor som helst i verden der det er GPRS/EDGE dekning. Håper dette kunne være til hjelp! Endret 4. mai 2007 av el-thorre Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 er dere her inne SUPER fornøyd med tlf? tar den gode bilder/bra batteri/god wlan/rask/GOD lyd fra høyttalerne ved avspilling av mp3 sanger/GOD lyd fra headset i forhold til pris ? sinnsykt usikker på denne tlf en her eller N80.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Du ville blitt skuffet hvis du gikk fra denne til N80 for å si det sånn... N80 er mye tregere enn denne. - Batteritiden er faktisk god, lager min hver 2-3. dag. - Lyden i høyttaleren er ok, bedre enn mange (litt dårligere enn K750/W800). - Headsettet som følger med gir ok lyd, kjøper du en liten overgang for 60 kr. kan du brude hvilket som helst headset. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 - Lyden i høyttaleren er ok, bedre enn mange (litt dårligere enn K750/W800).- Headsettet som følger med gir ok lyd, kjøper du en liten overgang for 60 kr. kan du brude hvilket som helst headset. 8536463[/snapback] Hvem høyttaler tenker du på? Den du har inntil øret, eller den du spiller av med musikk etc. med? Og hvor kan man få kjøpt en slik overgang? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 tror du lyden er mye bedre enn på den nåværende tlf en min SGH-d600e? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Nå skal det vel sies, at S710 kanskje ikke er dedikert til multimedia, men mer rettet mot buisness der disse funksjonene er irrelevante. Må legge til at dette har jeg kun lest og hørt. Er ikke en av de stolte eierene av denne typen telefon enda, men dog. Mange dropper å kjøpe telefonen pga. mangel på 3G, 5MP kamera og etc, men til slik bruk finnes det mange andre telefoner som er mye bedre. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Dra til telehuset og be de om å dra opp begge modeller som du kan teste der og da så ser du fort forskjellen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Dette er en modell for de som har bruk for qwerty-tastatur, epost-støtte, enkel synkronisering mot pc etc. og ikke de som skal ha den beste kameramobilen/musikkmobilen. HTC generelt satser på businesstelefoner. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har enda ikek fått til dette med synkronisering, men det er vel bare å ta meg giddet til å lese manualen. Jeg vil si at multimediefunksjonen på denne ikke er for dårlig, syns kameraet tar heilt OK bilder, kunne vært litt flere FPS på videokameraet, men ellers heilt greit. Som sagt. QWERTY tastatur, epost og synkroniserinh. Å kunne skrive med fullt tastatur på en mobil, er topp, sende mail er heller ikke dumt. Den har jo innebygget Messenger også, så sålenge du er kobla til Wi-Fi, så har du MSN med deg, hvor enn du går. Ganske greit.. Skjermen er heilt topp syns jeg. Aldri hatt en telefon med så stor, og god skjerm før. Vil si klarheten i skjermen er noe heilt enestående. Men som noen påpeker, den er litt treg, i layout skiftet når du drar ut tastaturet. Ellers er det litt etterslep i menyene, men ikke stort.. De få minusene jeg har funnet med denne, er: ikke Å tast, bare ä som egentlig er æ.. Når man bruker 5 veis navigasjonen er det lett og komme borti de knappene rundt. Ellers har jeg ikek mye mer og utsette den for.. Jeg vil anbefale den til de som trenger en kompakt, telefon, som kan det lille ekstra. Hvis du må sende email, og vil at det ikek skal ta mye plass, og lett og bruke som en anna telefon, så er denne telefonen for deg. Mvh Stian... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Skal du skrive å taster du Fn + "pil til høyre". Synkronisering er egentlig veldig enkelt... installer Activesync på pc'en og så kopler du til telefonen. Legg til enheter i activesync-programmet og den vil finne S710 og du velger hva du vil synkronisere (kontakter, meldinger osv...) Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Typisk at CDON skal ha forlenget vedlikeholdsarbeid som gjør at de ikke har behandlet ordren min enda. Begynner straks å nærme seg en uke siden jeg bestilte, og hvis vi fjerner en dag eller to som helligdag, så burde de snart klare å få i vei mobilen. Er særdeles utålmodig når det gjelder å vente på bestilte ting! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Typisk at CDON skal ha forlenget vedlikeholdsarbeid som gjør at de ikke har behandlet ordren min enda. Begynner straks å nærme seg en uke siden jeg bestilte, og hvis vi fjerner en dag eller to som helligdag, så burde de snart klare å få i vei mobilen. Er særdeles utålmodig når det gjelder å vente på bestilte ting! 8553696[/snapback] Samme her. Jeg bestilte fredag 27. april klokka 07.30. Så den burde forhåpentligvis være på vei nå. Nå står det at den ikke er på lager også, men da jeg bestilte stod det da at den var på lager, og det fikk jeg bekreftet av kundeservice også.. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Litt nysgjerrig på hvordan bakgrunnsbildet oppfører seg når man har valgt et personlig bilde som er tilpasset vanlig skjerm.. blir det da strekt i alle retninger i landskapsmode? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå har jeg fått den. Har ikke fått sett så mye på den ennå, men hvis det er noe jeg kan klage på så er det at nummertastene var uvant små, kanskje bare fordi jeg er vant med tastene til Mototrola V3x. Der er tastene over dobbelt så store.. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Fikk liret ut av CDON.com at mobilen var sendt i går eller i dag. Må si de har klart å rote til den oppgraderinga si av systemet (som skulle ta to-tre dager og nå har vart i snart to uker) Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Litt nysgjerrig på hvordan bakgrunnsbildet oppfører seg når man har valgt et personlig bilde som er tilpasset vanlig skjerm.. blir det da strekt i alle retninger i landskapsmode? 8554740[/snapback] Den strekker seg ikke. Det kommer ann på hvilken vei du setter det som bakgrunn. Du kan selv bestemme hvilken vei det skal være osv.. Men den tar vekk endel på toppen, litt plagsomt, da jeg har Dire Stratis, og kan bare se halve Straits, som ser noget dumt ut.. Men resten er en gitar, så tar det som et pluss OT.. Mvh Stian Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Bakgrunnsbilder er enklest å ha med å gjøre hvis man tar et bilde man liker og gjør det om til 320x320. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Ja riktig... men da er det jo greit... dette er jo bare en liten filledetalj.. men kjenner jeg meg selv rett hadde det irritert meg grønn... så oppløsningen på landscape er 320x320 ? blir vel 320x240?... EDIT: Skjønner forresten nå hvorfor du sier 320x320 Endret 9. mai 2007 av THacker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå