Gå til innhold

Grafikk problem med spill

Anbefalte innlegg

Jeg har ett merkelig problem med grafikken på pc'en min, de fleste spill jeg spiller får en slags "ugjevnhet" i seg når jeg spiller dem. Skjermen kutter slik at den nedre delen av skjermen går fint mens øvre delen er tregere som skaper "ugjevnheten". Dette oppstår så fort jeg ser rundt meg, går an å leve med, men VELDIG irriterende. Men det jeg finner merkelig er at Half Life 2 går fint uten noe problemer på fullt, men CS:S har dette problemet, sammen med andre spill jeg spiller. Har prøvd å ta ned settingsene på alle spillene men hjelper ikke. Noen forslag? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik eg skjønnar det er det fordi du har høgare fps enn oppdateringsfrekvens på skjermen din. for eksempel spilla har ligger på 80-120fps og skjermen har 60Hz oppdatering.

viss du setter på vertical sync vil spillet begrense antall fps til oppdateringsfrekvensen på skjermen.

Lenke til kommentar

Vel hvis du har skrudd på V-synch og du forstatt opplever "klipping" av bildet, midt på, på toppen eller på bunnen (når du snur deg fort eller noe).

Så vil jeg tro det er skjermen din kanskje... Kanskje du har LCD skjerm, med HØY MS.... Eller kanskje bare CRT skjermen din er råtten.

Hvis det ikke er noen av disse tinga, så ville jeg sjekka å spurt en øyenlege om råd, for mer vet ikke vi ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hehe, tviler det er synet mitt som svikter, hadde det bare vært så bra... ja, jeg har faktisk lcd skjerm, (tror jeg) så hvis det er for høy ms er det ingenting jeg kan gjøre? har ingen aning hva en crt er eller hva den gjør...... Er det ikke noe jeg kan gjøre for å få vekk dette irriterende "klippingen" da?

Lenke til kommentar

høg responstid (oppgitt i ms/millisekund) gir ikkje klipping i bildet, det gir etterslep/ghosting.

viss skjermen din er tynn (under 10cm) er det LCD. viss det er en stor tung boks som er like djup som den er brei er det CRT/bilderør.

det kan vere at driveren er innstilt til å kjøre med v-sync AV, då er det ikkje hjelpi å aktivere det i program. prøv å tilbakestill alle driverinnstillingar, og viss du ikkje har nyaste driver skadar det ikkje å installere nyaste.

Lenke til kommentar

jeg har lcd skjerm fant jeg ut, og den nyeste driveren (antar jeg) hvordan tilbake stille de driver instillingene? eneste jeg gikk innpå Nvidia controll panelet og valgte "fremtving aktivering" av vertical sync. meeen viste seg å ikke funke :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...