bobafett Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Holder på å sette opp en server med openLDAP. Hittil har alt gått greit. Har nettopp installert Apache og phpldapadmin. Men når jeg taster inn "http://localhost/phpldapadmin" får jeg denne feilmeldingen: ErrorYour install of PHP appears to be missing LDAP support. Please install LDAP support before using phpLDAPadmin. (Dont forget to restart your web server afterwards) Jeg forstår feilmeldingen, men hvordan installerer jeg php med ldap support? Bruker "Debian 4.0" Endret 17. april 2007 av bobafett Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kjører Ubuntu Feisty og her har jeg en pakke kalt php5-ldap, har du sjekket om du har en sånn pakke? Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 sudo apt-get install php4-ldap eller php5-ldap avhengig av hvilken php-versjon du har er den du trenger. php-delene er i debian delt opp slik at du installerer de du har behov for. f.eks ligger gd i en pakke, imagick i en annen osv. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 tusen takk. Skal prøve dette i kveld. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 apt-get install php5-ldap var tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå