Gå til innhold

Kjøp av Canon PowerShot S3 IS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på vei til å gjøre et innkjøp av et Canon PowerShot S3 IS kamera. Og lurer på hva jeg må ha som tilleggsutstyr? Og eventuellt hva som følger med i pakken.

Jeg tenker da på minnebrikker, veske, batteri og kabler til PC?

Noen som har noen anbefalinger?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha et større minnekort. Sandisk er et godt merke, og 1GB holder til det meste.

Det følger heller ikke med oppladbare batterier og lader. Det kan være greit å ha. Koster en 2-300 kroner for en pakke med fire ni-mh batterier og lader. Pass på at batteriene er ni-mh, og milliamper (mah) bør være over 2000. Kjente merker har også ofte mer strøm per mah, så gå etter gode, kjente merker som Energizer, Panasonic, Hähnel og lignende.

Av vesker har du mye å velge i. Det finnes både originale og uoriginale. De uoriginale koster gjerne mindre, og du har et større utvalg. Lowepro har vesker i alle størrelser, og er et merke man enkelt kan anbefale. Solide, gode vesker som beskytter kameraet godt.

USB kabel og TV kabel følger med. Det samme med bruksanvisning på dansk/svensk, programvare og en liten bærerem.

Lenke til kommentar
Du må ha et større minnekort. Sandisk er et godt merke, og 1GB holder til det meste.

Det følger heller ikke med oppladbare batterier og lader. Det kan være greit å ha. Koster en 2-300 kroner for en pakke med fire ni-mh batterier og lader. Pass på at batteriene er ni-mh, og milliamper (mah) bør være over 2000. Kjente merker har også ofte mer strøm per mah, så gå etter gode, kjente merker som Energizer, Panasonic, Hähnel og lignende.

Av vesker har du mye å velge i. Det finnes både originale og uoriginale. De uoriginale koster gjerne mindre, og du har et større utvalg. Lowepro har vesker i alle størrelser, og er et merke man enkelt kan anbefale. Solide, gode vesker som beskytter kameraet godt.

USB kabel og TV kabel følger med. Det samme med bruksanvisning på dansk/svensk, programvare og en liten bærerem.

8409005[/snapback]

Takk skal du ha, har nå bestillt med veske og et 2GB minnekort(det var samme pris som 1GB). Så får jeg se etter batteri/lader ett annet sted. For de hadde ingen av de merkene du nevnte.

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å henge deg så veldig opp i merke på batterier så lenge de er oppladbare NImH og over 2000 mAh. Har selv erfaring med oppladbare batterier fra GP og duracell brukt i to ulike GP ladere og alle funker fint. Men ikke bland ulike batterityper og styrker (mAh) i lader og kamera!

Her

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger å henge deg så veldig opp i merke på batterier så lenge de er oppladbare NImH og over 2000 mAh. Har selv erfaring med oppladbare batterier fra GP og duracell brukt i to ulike GP ladere og alle funker fint. Men ikke bland ulike batterityper og styrker (mAh) i lader og kamera!

Her

8416160[/snapback]

OK da kjøper jeg noe slik da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322654

Lenke til kommentar

OK da kjøper jeg noe slik da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322654

8416951[/snapback]

Ja, hvis du er av den utålmodige sorten (rask lading). Du klarer sikkert minst 500 bilder med de batteriene etter noen ladinger. Standard GP4 lader bruker lengre tid på lading (ca 18t) og er billigere. Har mest tro på langsom lading pga topp ytelse og skånsomhet i forhold til batteriene, men dette er kun egen synsing. Lykke til.

Her

Lenke til kommentar
Har mest tro på langsom lading pga topp ytelse og skånsomhet i forhold til batteriene, men dette er kun egen synsing. Lykke til.

8419000[/snapback]

Og det er ikke nødvendigvis sant :p En rask lader som er spesielt designet til de batteriene og som kan følge den ideelle ladeprofilen kan være mer skånsom mot batteriene enn en "treg" lader som mater batteriene med en konstant, lav strøm. Jeg skal ikke uttale meg spesifikt om GP-batteriene siden jeg ikke har noen personlig erfaring med dem, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for levetiden til det settet fra Komplett.

Og Njaal: søt hund :) Er det en dansk-svensk gårdshund?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...