Timur Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Det har seg slik at ved skolen vår er det en rema-butikk hvor vi til gjentatte tider har blitt behandlet svært dårlig av daglig leder ved den butikken. Jeg skrev derfor et brev som jeg sendte til regionskontoret hvor butikken det gjelder tilhører. På grunn av klagen jeg sendte ble jeg kastet ut fra Rema. I dag var jeg der i en annen forbindelse og ta ble jeg fortalt av en rasende daglig leder at han kom til å anlegge sak mot meg. Før jeg sendte brevet ga jeg han et utkast hvor jeg kanskje tok litt vel i. I det sendte brevet derimot dempet jeg noen av påstandene. Spørsmålet er kan han anlegge sak mot meg for et lite utkast? Dessuten, noe slikt vil vel aldri nå en rettsak, men hvor havner det da? Forliksrådet? Edit: lastet opp brevet (legger det også i førsteposten, samme brev som du finner lenger ned) Klage.doc Endret 17. april 2007 av Timur Lenke til kommentar
paroa Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kommer veldig ann på hva du skrev. Trussler, æres krenkelser og så videre kan jo anmeldes. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Vel, jeg skrev at han hadde kommet med rasistiske utsagn i utkastet. I det offisielle brevet dempet jeg det til "ukvemsord". Endret 16. april 2007 av Timur Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Han står fritt til å anmelde deg, men med mindre brevet inneholder grove trusler eller lignende vil saken trolig bli henlagt raskere enn det lensmannen bruker på å svelge unna et wienerbrød. Hvorfor gidder du å bruke tid og krefter på dette egentlig? Personlig ville jeg gitt faen og heller handlet i en annen butikk. Min erfaring er at de fleste butikksjefer er komplette idioter, og å forsøke å kommunisere med slike halvaper er vanligvis så godt som umulig. Å sende han et utkast av brevet var ihvertfall ingen god idé, snakker om å helle nitroglyserin på bålet! Nei, spar heller kreftene til eksamen! Endret 17. april 2007 av Jon@s Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Så lenge brevet inneholder f.eks. subjektive oppfatninger om (dårlig) kundebehandling, og ikke løgnaktige påstander om ditt og datt, tror jeg du kan ta ting med knusende ro. Litt komisk hvis han går til anmeldelse med basis i utkastet, og så viser det seg at du faktisk har sendt et helt annet brev. 1 Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hadde vært morsomt å se hva du skrev, men han har nok neppe noen god sak Lenke til kommentar
Timur Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Altså det jeg lurer på er om han kan anmelde meg på grunn av utkastet? Jeg ga han et utkast på grunn av ren folkeskikk og om han hadde noen kommentarer eller innvendinger. Han ville ikke se på utkastet engang, og sa at han kom ikke til å lese det. Han ville faktisk gi meg det tilbake da jeg skulle gå, men jeg bare sa at han kunne kaste det selv. Noe han tydeligvis ikke har gjort Lastet opp brevet jeg sendte. Klage.doc Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg vil si at han ikke har grunnlag til å annmelde deg.. Blir det sak, vil flere av elevene kunne bekrefte tilfellene. Dagli eiier kan ikke bevise at du lyver. Men du har vitner på din side. alle elevene... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Synes brevet ditt var helt fint formulert, saklig, samtidig som du unngår personkarakteristikker. Du forklarer på en grei måte de faktiske hendelsene, uten å legge ord i munnen på daglig leder, eller gjetter deg fram til grunnen til væremåten. Det er godt mulig at denne saken renner ut i sanden, kanskje de velger å ta en prat med ham, men du har uansett ingenting å bekymre deg for. (Med mindre utkastet inneholdt grove trusler e.l.) Det beste hadde vært om representanter fra skolen, både rektor og medlemmer av elevrådet hadde fått mulighet til å ha et møte med daglig leder, slik at eventuelle misforståelser kunne rettes opp i. På denne måten ville daglig leder også fått muligheten til å legge frem sin versjon på en grei måte. Om dere så kunne kommet frem til en rimelig ordning ville alle parter blitt fornøyde, en slags konfliktråd-light. Lykke til hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Synes du var flink til å formulere deg i brevet, særlig tatt alderen din i betraktning. Han kommer ikke noen vei med noe anmeldelse med utgangspunkt i det brevet ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Syns brevet var ganske så greit. Du skal bare klage. Jeg tror ikke det vil skje deg noe. Kanskje den Lederen av butikken liker og være sjef over andre? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Problemet er bare at daglig leder er så hissig og blir så lett provosert at det går nesten ikke an å snakke med han. Både elevrådsleder, rektor og jeg har prøvd å snakke med han, men han lar dessverre sinne sitt ta overhånd. Det var derfor jeg til slutt valgte å sende brevet. Hvilken innvirkning og hvilke konsekvenser det får vet jeg ikke. Hva tror dere? Selv så tviler jeg litt på om det hjelper så veldig mye om noen høyere oppe i systemet bare tar en liten prat med ham. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Helt kurant brev det. Mulig denne karen har opplevd skoleungdom som stjeler e.l., og har bygget opp en saftlig frustrasjon/raseri, som han lar gå ut over tilfeldige. Det er selvsagt ikke akseptabelt. Dersom dere opplever det igjen, så er det bare å skrive en ny klage (gjerne fra en annen person), så kanskje Rema-ledelsen tar affære, når de ser det er en gjentagende dårlig oppførsel. Har han problemer med skoleungdom har han anledning til å f.eks. begrense hvor mange som slipper inn samtidig. (Ikke at det hjelper spesielt mye å skrive dét "rådet" her, siden han ikke leser dette forumet antakeligvis, men men.) Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Får nok sparken tror nå jeg. Eller physologtime (leif, men dysleksien forteller meg ikke hva som er rett) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Får nok sparken tror nå jeg. Eller physologtime (leif, men dysleksien forteller meg ikke hva som er rett) 8409798[/snapback] Han får neppe sparken etter ett klagebrev. Men kanskje etter et par flere + muligens en "anonym" liten undersøkelse fra ledelsen.. Edit: Forøvrig helt OT, men det må vel være bedre mat å få tak i på kantinen på skolen (hvis dere har kantine, that is)? Endret 17. april 2007 av klilleng Lenke til kommentar
brg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Helt greit at du sendte brevet, du har absolutt ingen ting å frykte. Han ble nokk litt sur og ville skremme deg litt. Fra kjeden sin side er dette helt greit, de vil nok ta opp brevet med ham og få hans versjon. Ofte er slike klager usakelige, men hvis flere lignede meldinger kommer inn så blir det tatt alvorlig og press lagt på butikksjefen. Hilsen tidligere butikksjef og Distriktsjef i en stor butikk kjede. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hva tror dere? Selv så tviler jeg litt på om det hjelper så veldig mye om noen høyere oppe i systemet bare tar en liten prat med ham. 8409732[/snapback] Vel, dette blir spekulasjoner fra min side, men here it goes. Jeg tror denne daglig lederen har hatt problemer med ungdommer tidligere. Mulig dette dreier seg om stadig nasking, eller ungdommer som rett og slett ikke kjøpte noe, men bare hengte i butikken og rotet til ting. Det kan også hende at slike episoder har ført til klager fra andre kunder, og alt dette gjør at han blir på tå hev hver gang personer i din aldersgruppe kommer inn i butikken. (Noe som sikkert skjer relativt ofte siden butikken ligger rett ved skolen) Det er egentlig litt begrenset hva som kan gjøres, jeg holder fremdeles en knapp på at et møte mellom skoleledelsen, samt representanter for elevene og daglig leder ville vært det mest fruktbare. Her kunne man fått daglig leders versjon av saken, og det kunne kanskje blitt innført tiltak som kunne tilfredsstilt daglig leder. Slik saken står nå har vi bare hørt en side av saken, og det blir vanskelig å gi andre råd. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Som en følge av brevet vil han om ikke lenge utestenge oss permanent. Synes det er en litt pussig reaksjon på grunn av en klage. Altså problemet er ikke at det er folk som stjeler, problemet er at vi skremmer bort andre kunder i følge han. Jeg tror også at han må hatt problemer med andre ungdommer før eller noe liknende, men det er ihvertfall ikke oss. Skolen er helt ny, jeg går 2.kullet. Vi har spurt om det har vært svinn i butikkene, men det har altså ikke. Det er det at vi skremmer bort kundene når vi kommer så mange. Jeg skjønner at det kan høres ut som om jeg tegner min versjon slik jeg vil den, men tro meg vi oppfører oss skikkelig. Det er en relativt liten skole og det er ikke akkurat som om vi stormer butikken. Endret 17. april 2007 av Timur Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvem er "oss" i denne sammenhengen? Alle i én klasse, alle elevene på skolen, alle i din aldersgruppe? Og gjelder denne utestengelsen bare i skoletiden, eller også på kveldstid? Dette kan bli noe vanskelig å gjennomføre i praksis om det dreier seg om mer enn en håndfull personer. Lenke til kommentar
brg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Får nok sparken tror nå jeg. Eller physologtime (leif, men dysleksien forteller meg ikke hva som er rett) 8409798[/snapback] Han får neppe sparken etter ett klagebrev. Men kanskje etter et par flere + muligens en "anonym" liten undersøkelse fra ledelsen.. 8409813[/snapback] Han er neppe ansatt hos kjeden. Sansynligvis er han franchisetaker, dvs. at han har sitt eget firma og har en driftsavtale med kjeden. De kan da ikke gi ham sparken, men hvis hans handlinger er til stor skade for kjeden's anseelse, så kan driftskontraten muligens sies opp. Kommer litt ann på kontrakten. Beste måte å straffe ham på er å la vær å handle hos ham. Evt. få familien til å slutte å handle der. Hvis en butikk får dårlig rykte i lokalsamfundet, kjennes det kraftig på pengeboken til en franchisetaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå