Gå til innhold

F.E.A.R. 'XB360/PS3 Comparison' HD


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ikke PS3 være så mye bedre enn x360? Syns det er skuffende jeg.

8403063[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg kjøper ett nytt grafikkort til pc'en(7800-8800 kort) som er dobbelt så bra som det jeg har, så får det ikke battlefield 2 til å se noe bedre ut. Spillene blir så bra som det utviklerene tar seg tid til å utnytter hw i nye skjermkort eller konsoller. De har portet Fear over til ps3 i håp om å melke ut noe kroner til av Fear.Da gidder de selvfølgelig ikke å forbedre grafikkmotoren osv osv. Dette tar tid og koster masse penger.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller hakka det litt på PS3 versjonen? Man ser det spesielt godt da de går inn i det første "store rommet" der han andre fyren sier "find another way around".

 

Skulle ikke forundre meg om utviklerne nå starter å utvikle spillene til PS3 først og så porterer det til 360 senere, siden det skal være endel lettere enn omvendt.

Lenke til kommentar

For min del var problemet med FEAR hvordan stikkene fungerte. De overstyrte ved selv den minste bevegelse, som gjorde headshots og generell presisjon veldig vanskelig. Ødela nesten hele opplevelsen for meg. Etter hva jeg har sett og lest, ser dette ut til å være tilfelle i PS3-utgaven. Kanskje tilogmed i enda større grad, grunnet stikkene som er litt for korte og har litt for sterke fjører til FPSer (synes JEG :p).

Lenke til kommentar
Spørsmålet er: vil lysere bilde vise flere detaljer og et mørkere bilde "dekke" over manglende detaljer?

8409556[/snapback]

Det er som å sette opp brightness i CS, det er en klar fordel siden du da ser ting bedre. (fiender osv) Men det jeg synes er feil av Gametrailers er at de nok kjører alt her på fabrikkinstillinger. Plugger i PS3 med HDMI og 360 med komponent og viser uten å stille noen ting inn. Dette vil da nesten gi et like bra representasjon av hva bilde kan vise som TV skjermene i butikken. Det er først når man kobler det opp skikkelig og stiller inn TVen til kontakten og signalet at man virkelig får utbytte av konsollen. Så angående lysnivået så viser det at 360 komponent out of the box er mer fargerik og fyldig en HDMI fra PS3 er out of the box. Merket også denne trenden på filmene fra gametrailers. Men etter jeg stilte TVen inn til PS3en så er den klart bedre på bildekvaliteten en det 360 er. Fargene er bedre og skarpheten generelt er bedre. (og kontrasten)

 

Men det kommer da ikke frem i disse fabrikktestene. Så er rett satt opp for objektivitet. men ikke rettferdig på samme måte side heller. Siden jeg har en erfaring med at analogt gir et mer fargerikt bilde out of the box en det digitalt gjør. (DVI/HDMI) Men det sier ikke at HDMI og DVI ikke kan, for det kan de så absolutt!.

Lenke til kommentar

FEAR gjorde allerede sin debut på konsoll i fjor, på Xbox 360. Spillet fungerte fint, og gjorde seg faktisk veldig godt på storskjerm, med høy lyd og gardinene trukket for.

 

Men noe skjedde i overgangen mellom Xbox 360 og PlayStation 3. Først og fremst må nok den temmelig dårlige porteringen ta sin del av skylden.

 

FEAR på PS3 ser rett og slett ikke bra ut. Altså, grafikken i seg selv er for så vidt ikke ulik 360-versjonen, men på PS3 sliter spillet med fryktelig framerate, som ødelegger opplevelsen fra første øyeblikk. Det er rett og slett for dårlig. Et spill som er så avhengig av presis våpenhåndtering og treffsikkerhet mister halve sjela si når det hakker såpass mye som det gjør.

 

Og vi sammenlignet 360 og PS3-versjonene direkte mot hverandre, bare for å være helt sikre. Det er ingen tvil, den svake frameraten forekommer ikke på 360-versjonen. Vi merker også at PS3-versjonen har merkbart mer aliasing enn 360-utgaven. Hva skjer?

 

LINK

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

At Itavisen er før IGN, gamespot og alle de andre store spillsidene i USA kan være av den enkle grunn at spillet lanseres i europa i dag, men i neste uke i USA.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/fear?q=F.E.A.R.

 

Hvis dere ser kommentarene nederst på siden,

så er det flere som nevner det It Avisen påpeker.

 

"Possibly the worst version of F.E.A.R. available. That doesn't make it a bad game, it just makes us a little jealous of our Xbox 360 and PC-playing pals. Whilst F.E.A.R. is still a great title, it just feels a little old and recycled for PS3."

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

360 ser nok ut til å vere konsollen for de som er ute etter multiplatform titler ja. Håper fleire utviklere gjør som Criterion og utvikler for PS3 og deretter porter det til 360 siden det visstnok skal vere ein mye meir behagelig prosess enn vica versa.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser no ut som at dei du linka til ikkje på nokon måte opplevde dei same framerate-problema til itavisen.

 

"FEAR provides the right amount of tension coupled with amazing AI couple with amazing lighting and graphical effects that will just keep you coming back for more. [Apr 2007, p.54] "

 

"Although the basis of this PS3 port (the original PC title) is now a couple years old, I'm pleased to report that F.E.A.R.'s taut gameplay can still hold its own with the best of the genre. [May 2007, p.84] "

 

Men verker som at folk har spelt det før i betre versjon ja...Scorene er på 70-80. Det held ikkje for meg. :)

Lenke til kommentar
IGN om F.E.A.R. PS3;

 

http://ps3.ign.com/articles/782/782476p1.html

8435980[/snapback]

Ouch

 

And therein lies the rub. As much fun as F.E.A.R. is, it's never going to live up to the expectation cross-platform users have in their heads. Simply put, the PS3 doesn't hold a candle to the visuals found in the Xbox 360 version -- especially considering the handful of bugs that have dead soldiers getting stuck in walls and twitching on the floor. The detailed environments and clear draw distances aren't found on PS3. If you had never seen the other versions of F.E.A.R., you still wouldn't be impressed with the PS3's graphics, but compared to the PC and 360, this version is graphically dead in the water.

Lenke til kommentar
Og då kan me vel leggje denne diskusjonen daud og :)

8436449[/snapback]

 

Jepp, nok en dårlig port.. Kjøp, og støtt late utviklere. :D

 

Men seriøst;

Utviklingskostnadene er nok avstemt i forhold til hva de forventer å tjene inn på dette spillet på PS3. Med den målgruppen man har i dag svarer det seg muligens ikke å legge så mye time&dollars i det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...