spøkelset Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 har funnet dette programmet her, men det står bare oppgitt at reps skal ligge på 4-12. dette sier meg fint lite da jeg føler det er stor forskjell på om jeg tar 4 eller 12 repitisjoner på en øvelse. Er forøvrig ute etter å bygge muskler, og lurer på om dette er det riktige programmet for meg?. Ønsker også å trene minst en gang i helgen. Noen som har forslag til hvordan jeg kan legge opp dette? Her er det opprinnelige programmet: -Pause mellom sett: 2-3 min -Etter 8-10 uker med trening bør du ha 1 uke helt fri fra trening. -Dobbelt så sakte negativ fase som positiv fase(f.eks. når du løfter benkpress, så senker du stangen dobbelt så sakte ned, som du løfter opp så ekslosivt som mulig). -Løft så eksplosivt som mulig. -Treningene bør være så korte som mulig, mest mulig intensiv. Dette er bare et forslag til sett og øvelser. -Programmet er lagt opp til mest mulig frivekter og minst mulig isolasjonsøvelser. -Frivekter bygger muskler. -Reps: 4-12 Tirsdag: BRYST, SKULDER OG TRICEPS BRYST: 3 sett benkpresss 2-3 sett skråbenk med hantel 1 sett decline benkpress SKULDER: 2 sett militærpress 2 sett sidehev TRICEPS: 2 sett liggende franskpress 2 sett Stående nedtrekk ONSDAG: RYGG (ØVRE), BICEPS OG UNDERARMER 2-3 sett foroverbøyd roing 2-3 sett nedtrekk ("V" bar) 1-2 sett sittende kabelroing 2-3 sett markløft BICEPS: 2 sett stang curls(rett stang) 2 sett hantel curls 0-1 sett stang curl (Z stang) UNDERARMER: 2 sett underarmscurl (stang) TORSDAG: LÅR, LEGGER OG MAGE LÅR: 3 sett knebøy 3 sett 45 graders benpress eller utfall 2 sett strake markløft eller lårcurl LEGGER: 2 sett sittende leggpress 2 sett stående leggpress MAGE: 2-3 sett nedtrekk(Sitt på kne og trekker ned vekta, bruk tau) 2-3 sett crunches(sitt-up) på skråbenk Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ha mindre pauser ca. 1-1.5 min. Hvis du ikke har trent lenge ville jeg anbefalt rundt 12 reps, men hvis du har trent lenge kan du legge deg på 6 reps med 4 sett på baseøvelsene og 8-12 reps på de andre øvelsene. Ellers ser programmet bra ut Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Ha mindre pauser ca. 1-1.5 min.Hvis du ikke har trent lenge ville jeg anbefalt rundt 12 reps, men hvis du har trent lenge kan du legge deg på 6 reps med 4 sett på baseøvelsene og 8-12 reps på de andre øvelsene. Ellers ser programmet bra ut 8401231[/snapback] Har trent i et år så tror jeg vil legge meg på det sistnevnte. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå