Gå til innhold

maskinen ble død


Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å bytte strømforskyner i maskinen min( stasjonær, Compaq presario 5440ea) til en som gir ut mer strøm. Hadde den orginale som ga 250w, og har kjøpt en northq på 400w. Har montert den, og koblet til alle tilkoblinger + til grafikkkortet, men maskinen vil ikke starte. Helt død. Er det noen som vet om det er en spesiell kobling på 24pin på hovedkortet som compaq bruker? så det må byttes om på noen ledninger( ca 5 år gammel). Jeg tror det er der feilen er.

Eller? trodde det var standar på dette

Tore

Endret av Tore1971
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis du bytter tilbake til den originale?

 

Det du kan prøve er å dra ut strømkontakten. Så trykker du inn av/på knappen og holde den inne noen sekunder, og gjør det samme med reset-knappen. Kan hende du da får ladet ut eventuelle ladninger som skulle befinne seg i strømforsyningen. Så kobler du til strømmen igjen og prøver å starte.

Lenke til kommentar
Hei

Tenkte å bytte strømforskyner i maskinen min( stasjonær, Compaq presario 5440ea) til en som gir ut mer strøm. Hadde den orginale som ga 250w, og har kjøpt en northq på 400w. Har montert den, og koblet til alle tilkoblinger + til grafikkkortet, men maskinen vil ikke starte. Helt død. Er det noen som vet om det er en spesiell kobling på 24pin på hovedkortet som compaq bruker? så det må byttes om på noen ledninger( ca 5 år gammel). Jeg tror det er der feilen er.

Eller?  trodde det var standar på dette

Tore

8401160[/snapback]

Hei

Når jeg setter i den gamle igjen virker alt normalt igjen. Du nevnte resetknapp? hvor er den?

Tore

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva i all verden er vitsen med å montere en nyere 24-pins 400 watter i en 5 år gammel Compaq med i815p chipset og Celeron Tulatin? (utifra modelltype).

Den originale (20-pins) PSU'en holder i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...