Tore1971 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei Tenkte å bytte strømforskyner i maskinen min( stasjonær, Compaq presario 5440ea) til en som gir ut mer strøm. Hadde den orginale som ga 250w, og har kjøpt en northq på 400w. Har montert den, og koblet til alle tilkoblinger + til grafikkkortet, men maskinen vil ikke starte. Helt død. Er det noen som vet om det er en spesiell kobling på 24pin på hovedkortet som compaq bruker? så det må byttes om på noen ledninger( ca 5 år gammel). Jeg tror det er der feilen er. Eller? trodde det var standar på dette Tore Endret 16. april 2007 av Tore1971 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hva skjer hvis du bytter tilbake til den originale? Det du kan prøve er å dra ut strømkontakten. Så trykker du inn av/på knappen og holde den inne noen sekunder, og gjør det samme med reset-knappen. Kan hende du da får ladet ut eventuelle ladninger som skulle befinne seg i strømforsyningen. Så kobler du til strømmen igjen og prøver å starte. Lenke til kommentar
Tore1971 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 HeiTenkte å bytte strømforskyner i maskinen min( stasjonær, Compaq presario 5440ea) til en som gir ut mer strøm. Hadde den orginale som ga 250w, og har kjøpt en northq på 400w. Har montert den, og koblet til alle tilkoblinger + til grafikkkortet, men maskinen vil ikke starte. Helt død. Er det noen som vet om det er en spesiell kobling på 24pin på hovedkortet som compaq bruker? så det må byttes om på noen ledninger( ca 5 år gammel). Jeg tror det er der feilen er. Eller? trodde det var standar på dette Tore 8401160[/snapback] Hei Når jeg setter i den gamle igjen virker alt normalt igjen. Du nevnte resetknapp? hvor er den? Tore Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Du nevnte resetknapp? hvor er den?8402391[/snapback] Har du sjekket at ikke strømforsyninga er avslått? Liten knapp bakpå ved siden av strømpluggen. Endret 17. april 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Tore1971 Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 SELFØLGELIG har jeg det Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har den nye dem samme koblingene som den gamle? er jo aldri godt å vite hva Compaq finner på å gjøre En ting til.. du nevner 24pin? Trodde ikke dette dem brukte det for 5 år siden, jeg mener det kom for ikke så lenge siden.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hva i all verden er vitsen med å montere en nyere 24-pins 400 watter i en 5 år gammel Compaq med i815p chipset og Celeron Tulatin? (utifra modelltype). Den originale (20-pins) PSU'en holder i massevis. Lenke til kommentar
Tore1971 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 takk for alle svar. maskinen eksisterer ikke lenger. hovedkortet sa poff, så kom det en røyksky. he he. Har kjøpt meg en HP dv9232. med vista. Kjempebra maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå