Gå til innhold

Digital8-kamera med Hi8-støtte MÅ skaffes!

Anbefalte innlegg

Hei! Har masse gamle Hi8-kassetter liggende jeg vil få digitalisert inn på PCn og redigert.

Har funnet ut at et Digital8-kamera (m USB/Firewire) MED Hi8-støtte er tingen.

Men finner ikke slike kameraer i nettbutikker i Norge.. alt jeg har kommet fram til er denne, men den mangler visst Hi8-støtte av det jeg kan lese av tysk på andre sider.

Trenger å få disse kassettene over FORT, har noen av dere en link til et kamera jeg kan kjøpe? Hvilke som helst webshop i hele verden, jeg trenger et slikt kamera raskt! :)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har et Sony Hi8 kamera som jeg har benyttet til å overføre filmer til et DV-kamera med. Jeg ønsker ikke å selge det, da jeg har mange hi-8 kasetter jeg ikke har rukket å overføre ennå, men du kan få låne det av meg en periode til du får overført filmene dine.

Kameraet har ikke firewire eller usb utgang, så du må spille av filmene med composit-utgangen og inn på et DV-kamera. Deretter overfører du filmene til en pc. Det kan virke tungvint, men det funker for meg, og kvaliteten på den ferdige dvd'en er heller ikke dårlig. (renderingen til dvd kansellerer ut mesteparten av støyen som måtte være på hi-8 tapen).

"Kabelasjen" du trenger (minus firewire fra dv-kameraet til pc) kan du også låne.

Send PM om du vil, så blir vi enige om hvordan vi gjør det.

Edit: Det spiller digital8 bånd.

Endret av tordivel
Lenke til kommentar

Okei, men si jeg har funnet et kamera i USA da.

Har det noe å si at det er amerikansk modell? Vil jeg kunne spille av våre egne filmer på dette? Tenker på NTSC / PAL osv.

Ser jo at modellnummerene ofte har en "E" på slutten av modellnummeret.

DCR-TRV480 og DCR-TRV480E feks. Vil det gå på DCR-TRV480 ?

Lenke til kommentar

Jepp, men har funnet et kamera i USA nå, og hvis jeg kjøper det, lurer jeg på om det er mulighet for å spille mine Hi8-kassetter på det, selv om det mangler den europeiske "E"´n etter modellnummeret. Mer spesifikt DCR-TRV480 (ikke DCR-TRV480E)

Lenke til kommentar
Hei! Har masse gamle Hi8-kassetter liggende jeg vil få digitalisert inn på PCn og redigert.

Har funnet ut at et Digital8-kamera (m USB/Firewire) MED Hi8-støtte er tingen.

Men finner ikke slike kameraer i nettbutikker i Norge.. alt jeg har kommet fram til er denne, men den mangler visst Hi8-støtte av det jeg kan lese av tysk på andre sider.

Trenger å få disse kassettene over FORT, har noen av dere en link til et kamera jeg kan kjøpe? Hvilke som helst webshop i hele verden, jeg trenger et slikt kamera raskt! :)

På forhånd takk

8401139[/snapback]

Dersom du vil ha et nytt kamera er du sent ute! Jeg prøvde det samme selv, men måtte gi opp. Heldigvis fikk jeg låne et kamera av en bekjent.

Du kan forsøke diverse leiefirmaer, f.eks. Thorn for å høre om de har noe liggende, men sannsynligvis har de solgt det ut for lenge siden. Siba hadde et kamera av ukjent merke til rundt 1200,- for 1-2 år siden.

Sony TRV-480 er det siste av Sony's Digital-8 kameraer som kan spille Video-8/Hi-8

Så nettopp et brukt Sony Hi8-kamera til salgs på Finn.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9779407

Endret av fishlake
Lenke til kommentar

Si meg, er det bare meg som har oppdaget at en vennlig sjel litt lenger oppe i tråden faktisk sier han er villig til å låne deg et kamera GRATIS! Så lenge du trenger det, til du er ferdig med å overføre filmene som hastet så veldig?

Men du bare maser i vei om USA og alt mulig annet? Jeg synes det er mer enn bare litt frekt å ignorere et slikt tilbud, og fortsette å "lete" etter alternativer!

Lenke til kommentar

Jo ozone, har lagt merke til det ;) Men jeg vil helst anskaffe et kamera som gjør jobben direkte, istedet for å overføre filmene til en kassett i realtime (Hi8 til miniDV) for så å overføre i realtime fra minidv til PC. Det vil gå utover kvaliteten på opptakene, og ikke minst ta hvertfall dobbelt så lang tid. Mtp kassettmaterialet jeg står ovenfor, er det en løsning jeg absolutt vil unngå :) Men all honnør til tordivel som tilbyr seg dette :) Dog har jeg allerede forsøkt den prosessen, og har flere Hi8-kameraer liggende hjemme ;)

Lenke til kommentar
Det finnes mange firma som spiller over Hi-8 til DVD eller mini-DV for deg, men det koster jo en del penger. Regn fort med en tusenlapp eller to for en 10 timer (husk at ikke alle kassettene nødvendigvis er fulle, så total lengde er stort sett mindre enn det kassetten angir).

8409274[/snapback]

Jepp, jeg vet ;) Men filmene skal redigeres, og da er noe av vitsen borte hvis de skal overføre til DVD. Alternativet blir da til miniDV, men da må jeg likevel gjøre akkurat den samme jobben som jeg kan gjøre om jeg har et bakoverkompatibelt Digital8-kamera!

Lenke til kommentar
Jepp, jeg vet ;) Men filmene skal redigeres, og da er noe av vitsen borte hvis de skal overføre til DVD. Alternativet blir da til miniDV, men da må jeg likevel gjøre akkurat den samme jobben som jeg kan gjøre om jeg har et bakoverkompatibelt Digital8-kamera!

8410609[/snapback]

Hvorfor konvertere fra Analog video (Hi8) til DV for å kunne redigere? Siden du har mange Hi8-kameraer liggende kan du vel bruke et PC-kort med analog video-inn i stedet?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har et Sony Hi8 kamera som jeg har benyttet til å overføre filmer til et DV-kamera med. Jeg ønsker ikke å selge det, da jeg har mange hi-8 kasetter jeg ikke har rukket å overføre ennå, men du kan få låne det av meg en periode til du får overført filmene dine.

Kameraet har ikke firewire eller usb utgang, så du må spille av filmene med composit-utgangen og inn på et DV-kamera. Deretter overfører du filmene til en pc. Det kan virke tungvint, men det funker for meg, og kvaliteten på den ferdige dvd'en er heller ikke dårlig. (renderingen til dvd kansellerer ut mesteparten av støyen som måtte være på hi-8 tapen).

"Kabelasjen" du trenger (minus firewire fra dv-kameraet til pc) kan du også låne.

Send PM om du vil, så blir vi enige om hvordan vi gjør det.

Edit: Det spiller digital8 bånd.

8401610[/snapback]

hei jeg leter også etter sån hi8 kamera.. se posten over.

gjelder tilbudet bare bearnar ell hadde det vært mulig for meg å låne det?

kan sikkert betale litt for tjenesten..

trenger det max 2dager har kun 7filmer. (er til å stole på)

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...