Gå til innhold

Hvordan arkiverer jeg e-mail - Thunderbird

John Kr

Anbefalte innlegg

Tenkte å gå over fra MS Outlook (Office 2003) til nettleseren Mozilla Thunderbird (1,5), men etter noen testrunder så kunne jeg ikke finne noe arkivsystem lik Outlook. Jeg bruker arkiveringsverktøyet i Outlokk og lagrer denne filen regelmessig som backup.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne eller avklare om Thunderbird har et backup eller arkiveringsvertøy lik Outlook?

:hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skulle jeg likt å se. Har brukt Thunderbird før og det er et bra program, men det var et helvete å gå fra det igjen. Å eksportere kanskje 1000 mail er en stor jobb i Thunderbird. Var nødt til å gå en god del omveier for å få det til. Har ikke brukt det på noen måneder, så det kan jo hende det har kommet en bra add-on, men default er det ingen eksporter-funksjon.

bra link her som forklarer fremgangsmåten i tilfelle:

http://www.broobles.com/imapsize/th2outlook.php

Fornøyd Outlook-bruker! :-)

bertie

ps. Bruker du kalenderfunksjonen i Outlook så finnes det alternativer, men Outlook er en slags standard blitt. Fungerer stort sett sømløst med mobiler og slikt hvertfall.

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Hei. Veldig enkelt å få tatt backup av Mailene i Thunderbird. Du må bare gå inni mappa der du har mailene dine. Så tar du bare å kopierer mappa/mappene over til en annen harddisk/partisjon. Vanskeligere er det ikke. Det som derimot er vanskeligere er å hvis du skal gå fra Thunderbird over til Outlook igjen og få mailene tilbake til Outlook.

Det kan skape problemer.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene.

Da trur jeg faktisk jeg vil prøve Thunderbird, det er svært viktig for meg å kunne få tatt backup av mine e-mails dersom man havarerer PC'n eller ved f.eks formatering.

Litt spent på om spamfilterer fungerer i Thunderbird. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...