SirKenneth89 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Tror noen av dere her på forumet blir skuffa av dette De skal bruke plassen på DVDen på flere språk, så derfor fjerner de HD-modusen! Syns det egentlig er helt på trynet, men bryr meg ikke særlig. Gleder meg til spillet Kanskje dette er grunnen til det blir utsatt hele tiden... Link: http://www.gameroobie.no/art/2007/5290.htm Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ja en ting og Si til det Det er jo Helt På jordet Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ja, synd at det ikke ble plass. Så HD video på gametrailers.com av hd modusen. Ikke rare forskjellen, men hadde vært fint å ha muligheten. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ikke bare tar det lenger tid før spillene slippes her i Europa, men nå også dette. Skulle ønske tyskerne og franskmennene kunne lære seg engelsk. Ja en ting og Si til det Det er jo Helt På jordet 8401106[/snapback] Ja Jeg Vet Lenke til kommentar
dracula Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Skulle ønske de kunne lage en egen versjon for Italienerene, tyskerene, Spanjolene og franskmennene, slik at vi andre slapp å vente så jæææææææææææææææææææææææææææææævla lenge på spill, og ikke fikk features fjernet. Så kan de kose seg med spillene på sitt helvetes morsmål, og slutte å plage resten av europa, som tar seg bryet med å lære seg engelsk. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 du har et godt poeng der dracula Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Dette hadde vi sluppet om det hadde vært Blu-Ray på PS2. *humre* Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg visste at noen ville ta opp det BåGan. Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvis det er den "hemmelige" HD modusen som er fjernet, så er ikke det et stort tap. Kan vel ikke gå så langt å kalle det HD heller, da den er 640x488. Har testet den på 40 tommer tv og så lite eller ingen forskjell på 640x488 og 480p. Det gameroobie skriver er feil, det er ingenting som er hemmlig med 480p oppløsningen. Men hvis du holder inne L1+L2+L3+Firkant og sirkel låser du opp 640x488 oppløsning. Det er nok denne som er fjernet på PAL versjonen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nja,nett fått chippet min PS2 så det blir vel til å importere spillet uansett Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå er ikke denne "hd" modusen veldig nødvendig.. det er ikke gedigen forskjell.. det er ikke engang hd og spillet ser pent ut fra før. Men jeg har selv import da får man med en nice bonus disc også.. noen som vet om man får det i PAL utgaven? Lenke til kommentar
dracula Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Spiller man spillet på PS3 så vil vel den uansett oppskalere det til 720p? (eller tar jeg feil?) De nevnte nasjonalitetene burde uansett få seg sine egne versjoner, de har plaget oss andre europeiske gamere lenge nok. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jaja bryr meg ikke om HD-modusen, men ville hatt det til å velge hva jeg ville spilt det på God Of War 2 har jo flott grafikk fra før av Gleder meg jævligt til det kommer ut Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Utviklerene av spillet har kommet med en mere fyldig forklaring hvorfor PAL god of war 2 ikke har med den ekstra "hd" funksjonen. Even if there had of been room on the disc for the HD-Mode, it simply would not have been possible. Yesterday Pro-G reported that the secret HD-Mode for God of War 2 was not included in the PAL release of the game. The official reason for its absence was the simple fact that there isn't enough space on the DVD for it to be included. However, although being true, the God of War II developers have today issued a more detailed response outlining just why PAL gamers have missed out. "As has already been correctly reported, the truth is that the US version of the game already pushed the dual-layer disc to near-capacity, and the addition of audio for French, Italian, Spanish, German and Russian meant that the development team had to make a Herculean effort to ensure that everything would fit," reads the statement. It goes on to say, "However, even if the game only featured English it would still not have been possible. This is because everything in the game has been optimised for PAL (576i), including the movies. The God of War games are famed for the seamless transition between gameplay and cutscenes, and if we had kept the movies in NTSC resolution, there would have been a very noticeable, very jarring transition between the two display formats. The only compromise would have been to have featured the movies in both PAL and NTSC resolutions, but as evidenced by the struggles the development team had to even fit localised audio onto the disc, this was clearly not an option. It should also be explained that the excellent PAL optimisation meant that a 60Hz option was also not necessary." Further more, "Development of the PAL version ran extremely closely alongside the NTSC version, and to have asked the team to develop a similar bonus mode for the PAL version would have distracted from their efforts to get it into the best shape possible. In addition, it would have required additional QA testing that would have a resulted in substantial delays to the game's release." However, all is not lost for PAL gamers seeking improved visual quality with God of War 2. "It should also be noted that when playing the game on a PS3 via a component or HDMI lead, it runs in true 576p and not just an upscaled version of 576i. The Enhanced Definition (ED) output is forced from the PS2 graphics chip which is why a lot of PS2 games - not just GoWII - will look a lot better. By contrast, if you boot up the US GoWII on an NTSC PS3 and switch Progressive Scan mode on, there will be no difference as the emulator is pushing the 480p mode regardless," the statement explains. The God of War 2 devs also note that us PAL gamers get the best deal when it comes to playing PS2 games on our PS3s. "What this basically means is that the PAL PS3 is giving the best PS2 visuals you will be able to get anywhere!" concludes the statement. God of War 2 is scheduled for release across Europe on April 27 and look out for a review at around the same time. Kilde Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Uten alle de forskjellige språkene i Europa, hadde nok de fleste spill kommet samtidig her som i USA.. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Det burde være noe politisk vi kan gjøre, for å få slutt på det tullet, med at spillene her i Europa ikke kan bli gitt før de blir oversatt til en rekke andre språk. Endret 17. april 2007 av Looper87 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Vel PS3 er ihvertfall godt på vei med sine sonefrie spill, og delvis Xbox 360 der noen titler er sonefrie Var det snakk om at Nintendo skulle gjøre sine egne spill sonefrie med tiden også? Endret 17. april 2007 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå