Gå til innhold

overklokke en amd athlon64 2.2 ghz

Anbefalte innlegg

Hei..jeg har en AMD ATHLON64 3500+ 2.2GHZ PIB SOCKET AM2 512KB CACHE prossesor. Har lyst til å overklokke den , men har ikke så mye erfaring med overklokking. Så derfor spør jeg om noen kan fortelle hvilke program man bruker og ossen man overklokker i programmene..Hadde vært kjempefint om noen kunne ha hjulpet meg.. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om overklokking selv men har prøvd litte gran.. har fått ut litt av mine prossesorer.. det jeg har gjort er å gå i bios`n og klokka div der i fra.. vet at det finnes programer man kan gjøre det fra(windows). de jeg har prøvd har man måtte gjøre det på nytt hver gang.. prøv deg sakte fram ikke ta hardt i i bios. får du ikke starta maskina ta clear cmos..

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om overklokking selv men har prøvd litte gran.. har fått ut litt av mine prossesorer.. det jeg har gjort er å gå i bios`n og klokka div der i fra.. vet at det finnes programer man kan gjøre det fra(windows). de jeg har prøvd har man måtte gjøre det på nytt hver gang.. prøv deg sakte fram ikke ta hardt i i bios. får du ikke starta maskina ta clear cmos..

8401341[/snapback]

Har litt lyst på mer info, om programmer og sånt..gjerne hvordan man bruker programmene :) Kan noen lage en liste over cpu overklokkingsprogrammer og skrive litt om ossen man overklokker en Amd Athlon64 2.2 ghz? :innocent:

Lenke til kommentar

8401341[/snapback]

Har litt lyst på mer info, om programmer og sånt..gjerne hvordan man bruker programmene :) Kan noen lage en liste over cpu overklokkingsprogrammer og skrive litt om ossen man overklokker en Amd Athlon64 2.2 ghz? :innocent:

8401407[/snapback]

Har ikke mye kjennskap til clock gen men vet du kan fikkse ltt derfra.. bare google å laste ned...

Lenke til kommentar

Før du setter i gang må du merke deg at du mest sannsynlig mister garantien på CPU dersom du klokker, og tar jeg ikke helt feil kan du også miste garantien på andre deler (sånn som HK, ram osv) dersom disse kan ta skade - correct me if I'm wrong!

edit: Men det går sikkert bra, så lenge du er forsiktig, tar det litt etter litt og alltid sjekker temperaturen.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Kan ikke noen hjelpe meg ossenman overklokker i et program?

8406012[/snapback]

Fordi det bare er tull og klokke i windows. Lær deg og klokke i bios, fins 1000 guider til dette, Simen1 nevnte noen veldig bra oppfor. Skjønner du ikke bæret, bør du faktisk bare gi deg. Men det er veldig lett og du får det nok til, bare søk etter guider osv på google.. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...