blissett Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har en liten bærbar Acer Travelmate 2420, som generelt er ganske utilregnelig. De siste par månedene har det noen ganger skjedd at den har låst seg og skjermen plutselig har blitt, enkelte ganger grønn og enkelte ganger hvit, så det eneste alternativet jeg har hatt er å skru av maskinen ved å holde av - knappen inne. Når jeg da har skrudd den på igjen har den foretatt en rask disckontroll for konsekvens, men ellers fungert fint. Men nylig, noen dager etter siste gang det skjedde, foretok den plutselig en kontroll som gikk kjempetregt, den erstattet mange ødelagte cluster i div. filer, overførte filer til nye områder etc. og hele moroa varte nesten tre timer, og nå vil den foreta en slik kontroll hver gang jeg skrur på. Maskina fungerer naturligvis ikke som den skal, den er tregere, når den spiller av musikk/multimedia hakker den etc. Har gjennomført scan med Antivir, Adaware, Spybot osv. men finner ingenting. Noen som har noen tips overhodet? Reinstallere windows? Kan hardware være skadet? Alle tips mottas med stor takknemlighet..Hjelp.. Hilsen Blissett Lenke til kommentar
Xerian Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Virker som jeg har samme problemet som deg, alt går tregt, tar lang tid å åpne programmer osv? Virker nesten som maskina lader for fult hele tiden? Hvis jeg prøver å ta den diskscannen under oppstart så klarer den ikke fullføre en gang.. Har ikke hjuplet noe med reinstall av windows eller noe for mitt vedkommende. Dvs. at det fungerer i noen dager også blir den helt lik igjen.. Lurer på om det kan være hard disken som har fått litt problemer, men surt å kjøpe ny hard disk hvis det ikke hjelper noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå