LostOblivion Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei, Jeg er så irritert på hvordan ting tolkes i mange browsere. Hvorfor i helsike skjer dette i nettsiden min? joshdesign.no og sjekk ut hva som skjer med navigasjonsmenyen og "Nytt design?"-bildet... (klikk på arbeider) Sjekk koden. Jeg har z-indeksert alle de viktige wrapsene, men tydeligvis klarer hverken Firefox eller IE å vise det slik som var meningen... Takk! Endret 20. april 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hadde du tatt deg tid til å lage en link til din side, istede for bare tekst i ditt innlegg, ville jeg tatt meg tid til å hjelpe. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 La jo ved. www.joshdesign.no da. =) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) http://joshdesign.no for de late. Edit: Menyen ser helt fin ut her, men "Arbeider" derimot.. Endret 16. april 2007 av Runar Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Prøv det "NYTT DESIGN" bilde, som en bakgrunn i stedet for. Det ser ut som menyen bare går bak bildet. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ser bra ut her og, men som sagt leg bildet som en bakgrunn. noe som derimot plaget meg mer var at siden er akkurat bredere enn skjermen min(1024x768). OT: er det deg på bildet:P? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Kunden min som er på bildet. Hvorfor tolker nettlesere som at dette bildet skal ligge over navigasjonsmenyen når den har en større z-indeks enn innholdsdiv-en (hvor bildet ligger). Jeg la merke noe da. img#splash { position: relative; left: -50px; } Bildet har en id, "splash", og det over er CSSen til den id-en. Hvis jeg fjerner position: relative;, da går bildet bak arbeider-delen. KillYou, jeg spurte ikke om skjermoppløsningen din, vennligst hold deg på temaet her. Takk for informative svar. Takk Anders, god idé med div med bakgrunn i stedet. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Beklager med dobbelposting. div-tag med bakgrunn gir nøyaktig samme resultat er jeg redd. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hos meg så ligger bildet (NYTT DESIGN?) under menyen. Er det det du vil? At bildet skal ligge under menyen? Hvorfor slite med z-index og slikt? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Om "NYTT DESIGN" bildet ikke har position vil det kanskje ikke respektere z-index (den gjelder kun for posisjonerte elementer). Kanskje om du gir bildet en class og position:relative uten koordinater ? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Bildet burde ligge til venstre da, dette er jo en detalj i designet av siden. Hvis jeg ikke har position: relative; og left: -50px; blir det helt greit, men det løser ikke problemet. Ja, bildet skal ligge bak navigasjonsmenyen Runar, dvs også under "arbeider" når du klikker på den. Derfor tenkte jeg at z-indeks var min venn, men tydeligvis ikke... =S =) Endret 17. april 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Seffern. Det var jo class for img du gav over der. Litt sent nå. Den er jo posisjonert. Kanskje det er sub-menyen som ikke har position-atributt. Sjekka å legge z-index:999 og position:relative i div.block ? Natta og lykke til. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 KillYou, jeg spurte ikke om skjermoppløsningen din, vennligst hold deg på temaet her. 8409959[/snapback] Nå var ikke det poenget mitt heller, jeg prøvde bare å hjelpe til med å si at siden var bredere enn nettleser vinduet, noe som er ekstremt plagsomt. Men gjør som du vil, jeg skal ikke si noe mer jeg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Takk rulle. Visste ikke at en foreldrekontainer trengte position deklarasjon implicit. Funker nå. Tråd løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå