Durac Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei Jeg sitter nå på et MSI 975X Platinum PowerUP HK, og jeg er ganske sikker på at det stopper meg for å klokke cpu'en min noe mer. Jeg kommer ikke over 3.2 GHz uansett hva jeg prøver. (Noen tips kanskje? ) Senkte timingsen på minnet mitt litt, og da kom jeg ca 500 Mzh mer.. har minne noe å si med overklokking av cpu? Uansett, så vurdere jeg å kjøpe et hk som egner seg godt til oc. Har sett litt på Abit AW9D-MAX, er dette noe tess? Har også sett på Asus Striker Extreme, er dette bedre? Jeg er ikke så veldig dreven innen oc, men finner dette svert morsomt og spennende. Så om dere har noe tips å dele med meg, angående hva jeg må gjøre for å kommer meg lengre med oc, så "tell me" Klem Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 hva slaks cpu har du, finner det ike jeg! Lenke til kommentar
Durac Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Viss du ser i "siggen" min, så står det der Har en e6600 @ 3.2 GHz stabilt, men den rikker seg ikke fra der.. prøvd med volt økning osv, anbefalte oc innstillenger som jeg har fått tips fra forumet her å sette Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hovedkortet ditt skal være halvveis greit å klokke med, har klart rundt 400 fsb stabilt med det selv. Men du sier jo at du kommer lengre med slakkere timings, da er det vel sannsynligvis minnet som begrenser deg noe. Hvis jeg ikke husker feil er minnebrikkene dine PC-6400 brikker, så 400 fsb burde ikke være noe problem hvis du kjører fsb:minnefrekvens 1:1. Prøv å sette minnetimings til 4-4-4-15 og ta det derifra. Lenke til kommentar
Durac Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Satte timingsene 4-4-4-15, FSB på 361 (viser 362 i cpuz?), og har fikk den opp til 3.260GHz.. etter sykt mye styring med volt og FSB.. fikk start på maskina etter 3-4 forsøk Volten stilte jeg på 1,36 Men tviler at jeg får den opp noe særlig mer.. eller hva? må vell skaffe meg et nytt hk viss jeg skal press den noe mer opp. Men et spm.. når jeg stiller på FSB, klokker jeg kun cpu'n da? eller er det mer i bildet? som f.eks minne osv.. Endret 16. april 2007 av Durac Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Som jeg skrev over, hvis du har satt fsb:minnefrekvens til 1:1, så vil minnehastigheten være lik fsb. 400 fsb vil vel derfor være ideelt, siden minnehastigheten blir da 400mhz.(pc-6400) Senk multiplier til 8x og se om du kommer noe lengre. Lenke til kommentar
Durac Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Trur ikke jeg greier å stille multiplier i biosen min.. Et program jeg kan stille på multiplier? Som funker på vista. Minnefrekvens står på 1:1, og ja, det er pc6400(400mhz) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Trur ikke jeg greier å stille multiplier i biosen min.. 8401710[/snapback] Det skal da gå helt fint!? Er da helt overbevist om at det er mulig... let litt til Lenke til kommentar
Durac Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Skal gjennomsøke biosen en gang til før jeg går å legger meg Men fant noe annet i biosen.."CPU FSB & PCIe clock", der jeg kunne velge mellom "async" og "sync".. Hva er dette, kan dette hjelpe overklokkingen noe? Men hvilket HK ville dere ha anbefalt meg, i prisklassen 1500-2500? Lest en del teste osv, men blir aldri klok nåkk. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Sett den til async, ellers vil PCI-E hastigheten endres fra standard 100mhz. En økning kan hjelpe med et par poeng ekstra i 3dmark eller for å få klokket skjermkortet litt lenger, men det stiller man manuelt i så fall. Lenke til kommentar
Durac Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Greier ikke å stille på multiplier i Biosen min. Om det skulle ha vert mulighet for det, så hadde det vert inn på "cell meny"? Men siden du har hatt det samme hovedkortet sablabra, hvor finner jeg multIplier i biosen? Endret 17. april 2007 av Durac Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 har ikke clockgen en mulighet til og endre multi da? mener og sett kjelle rik gjort det jeg Lenke til kommentar
Durac Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Trur ikke clockgen funker så bra i vista.. Og jeg finner fortsatt ikke hvor jeg stiller på multiplier i biosen min. Og har dere noe tips til hovedkortet jeg skal kjøpe? erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå