Gå til innhold

Nytt HK til oc? eller er det nødvendig..

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg sitter nå på et MSI 975X Platinum PowerUP HK, og jeg er ganske sikker på at det stopper meg for å klokke cpu'en min noe mer. Jeg kommer ikke over 3.2 GHz uansett hva jeg prøver. (Noen tips kanskje? :) ) Senkte timingsen på minnet mitt litt, og da kom jeg ca 500 Mzh mer.. har minne noe å si med overklokking av cpu?

Uansett, så vurdere jeg å kjøpe et hk som egner seg godt til oc.

Har sett litt på Abit AW9D-MAX, er dette noe tess?

Har også sett på Asus Striker Extreme, er dette bedre?

Jeg er ikke så veldig dreven innen oc, men finner dette svert morsomt og spennende. Så om dere har noe tips å dele med meg, angående hva jeg må gjøre for å kommer meg lengre med oc, så "tell me" :blush:

Klem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du ser i "siggen" min, så står det der :)

Har en e6600 @ 3.2 GHz stabilt, men den rikker seg ikke fra der.. prøvd med volt økning osv, anbefalte oc innstillenger som jeg har fått tips fra forumet her å sette :)

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt skal være halvveis greit å klokke med, har klart rundt 400 fsb stabilt med det selv. Men du sier jo at du kommer lengre med slakkere timings, da er det vel sannsynligvis minnet som begrenser deg noe. Hvis jeg ikke husker feil er minnebrikkene dine PC-6400 brikker, så 400 fsb burde ikke være noe problem hvis du kjører fsb:minnefrekvens 1:1. Prøv å sette minnetimings til 4-4-4-15 og ta det derifra.

Lenke til kommentar

Satte timingsene 4-4-4-15, FSB på 361 (viser 362 i cpuz?), og har fikk den opp til 3.260GHz.. etter sykt mye styring med volt og FSB.. fikk start på maskina etter 3-4 forsøk ;)

Volten stilte jeg på 1,36

Men tviler at jeg får den opp noe særlig mer.. eller hva? må vell skaffe meg et nytt hk viss jeg skal press den noe mer opp.

Men et spm.. når jeg stiller på FSB, klokker jeg kun cpu'n da? eller er det mer i bildet? som f.eks minne osv..

Endret av Durac
Lenke til kommentar

Skal gjennomsøke biosen en gang til før jeg går å legger meg ;)

Men fant noe annet i biosen.."CPU FSB & PCIe clock", der jeg kunne velge mellom "async" og "sync".. Hva er dette, kan dette hjelpe overklokkingen noe? :blush:

Men hvilket HK ville dere ha anbefalt meg, i prisklassen 1500-2500? :)

Lest en del teste osv, men blir aldri klok nåkk.

Lenke til kommentar

Greier ikke å stille på multiplier i Biosen min.

Om det skulle ha vert mulighet for det, så hadde det vert inn på "cell meny"?

Men siden du har hatt det samme hovedkortet sablabra, hvor finner jeg multIplier i biosen?

Endret av Durac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...