Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser. Har BIOS bilder. Trenge hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Reinstallert pcen min nå pga kjøp av nytt skjermkort. Gainward Geforce 8800 GTS 320MB.

Kortet ser ut til å fungere helt fint. Men det som nå skjer er at PC'en fryser hver gang jeg gjør litt mer en en ting. Helt stop, ingen feilmelding. Bare frys.

Har prøvd å feilsøke litt. Først trodde jeg det var pga for lite strøm. Har en 500 Watt strømforsyning, men forsto at det burde fungere med det.

Har to hardisker. En på SATA og en på IDE. Det er når jeg bruker begge disse samtidig at det fryser virker det som.

Installerer på C disken og hører på musikk fra D disken. Da klikker alt. Kan fint spille BF 2 eller Ghost Recon. Men så lenge jeg multitasker i windows klikker pcen..

Noen tips på hva som kan være galt? Begge hardiskene fungerte helt perfekt før reinstalleringen. Må jeg prøve en ny reinstallering?

System:

- AsRock Dual Sata 2 hovedkort

- AMD Athlon64 X2 4400+ s939

- Corsair TWINX 3200C2 2x1024MB RAM

- 500 Watt DeZen strømforsyning

- Gainward Geforce 8800 GTS 320MB

- 250GB Samsung SATA

- 180 GB Maxtor IDE

- BENQ Dvd brenner

- Pioneer DVD rom

EDIT: Se de siste postene fra meg, for å se hva jeg har funnet ut og ikke funnet ut.

Endret av Mokrish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå feilsøkt litt.

Tror feilen ligger i IDE hardisken min. Men kan ikke skjønne at den klarer å fryse min SATA disk som kjører operativsystemet på pcen min...

Er det mulig liksom? En D disk som gjør at alt fryser?

Lenke til kommentar

Hei..

Har feilsøkt litt nå. Var ikke D disken heller.

Pcen fryser hele tiden. Bare så fort jeg gjør noe krevende. Kan ikke fatte hva det er, men uansett tok jeg tre bilder av BIOS'en min, for jeg kan ikke så mye av det som bør stå der.

For eksempel stusset jeg over at det var forskjell på L1 cache og L2 cache. Vet ikke hva dette er engang, men kanskje noen her kan svare på det.

Er det noe i disse bildene som tilsier hva som er feil? Jeg har tenkt å kjøre en memtest etterpå, for å sjekke minnebrikkene mine.

Cache:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

cacheft3.jpg

Volt:

voltrs5.jpg

Frequency:

freqqw8.jpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...