RoarG Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har en Acer Travelmate 8202 med Ati Mobility Radeon X1600 kort med Catalyst drivere (ver 7.2 / 2007), ny for et år siden. Flere ganger i uken bare dør skjermen, pixlene "visner bort" til nesten hele skjermen er grå og alt låser seg inkl. muspeker. OS: XP SP2, men har også hatt samme problemet i Vista Prof. (dual boot på PC). Noen som har noen ide? Tror kanskje det er grafikkortet som overopphetes, modellen er kjent for å være heit. Eller kan det være drivere, mener problemet kom etter oppgradering til ver 7.2 av Catalyst Center (har i tilfelle ikke så lyst å "nedgradere" til eldre versjon, hvis den i hele tatt kan lastes ned nå..). Takk for alle tips..! Mvh, Roar Gaulen Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Har omtrent samme problemet med en travelmate 4502 med mobility radeon 9700 grafikkort. Det visner ikke bort, men skjermbildet henger. Tar gjerne flere startforsøk før man får liv i den igjen også. Mistenker skjermkortet fordi det hender at den ikke klarer å vise skriften til BIOS og evt. oppstartsbildet til Acer (silent boot) også noen ganger. Problemet oppstod etter at hovedkortet ble skiftet for noen uker siden. Samme problem både i XP og Ubuntu, både i dualoppsett og når de er installert hver for seg. Noen som har forslag/innspill? Har heldigvis enda garanti PS: Dette skjer også ved typisk kontorarbeid og nettsurfing, som jo ikke burde kreve allverdens av skjermkortet... Endret 20. juni 2007 av streeter Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Noe liknende, eller det samme, skjedde med min inspiron 9100 med samme grafikkort som streeter. Problemet var et trødløst nettverkskort, belkin 54g, som jeg brukte siden jeg ikke har et innebygd. Skjermen visnet bort til en grå/svart farge før jeg hørte en skarp lyd og den skrudde seg av. Koble fra alt unødvendig tilbehør og evt. skru av det trådløse og bare bruk kabel. Se om det hjelper. Hvis det hjelper kobler du til en og en ting til du finner feilen. EDIT: Ettersom det ikke fungerte å operere nettverkskortet, fant ingen feil der inni, så kan det kanskje være at den får for lite strøm. En pin var bøyd så det kan kanskje ha vært en kortslutning. Tar jeg ikke helt feil så pleier grafikkort ofre bilde for å holde viftene i gang, hvis det får for lite strøm. Endret 21. juni 2007 av FLarsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå