Lukilock Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei! Har akkurat fønni et album som enn kan bare kan laste opp en mappe med bilder, så blir det med i albumet. Istedenfor å brukte FTP så kunne jeg tenkte meg å lage et script som jeg kan laste opp med, og det skal inne holde en "funksjon" som gjør at jeg kan ta å velge hvor filene skal legges. Tenkers på et enkelt script som kan kan velge hvor det skal lagres. Noen som har et slikt script eller kan redigere et ? edit: en ting til: er det mulig å laste opp en hel mappe? Sempron Endret 16. april 2007 av Sempron Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 det er bare mulig å laste opp enkeltfiler så vidt jeg vet, men det kan lages et system slik at filene i en mappe kan legges i en komprimert enkeltfil, sendes og pakkes ut på serveren. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) You do not want to rad this post. Jeg surra litt. Endret 17. april 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 du kan og bruke html forms til å laste opp flere filer, men størrelsen er vanlegvis begrensa til 2 mb Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Det er vel den eneste metoden man kan laste opp filer via http. <form method="POST"..> <input type="file" ...> ... </form> Størrelsesbegrensningen er avhengig av php og webserver config. Vet ikke om noen øvre grense. Har sett poster hvor folk skriver om 350MB osv. edit: forresten det finnes en metode til som heter PUT. Blir brukt av enkelte html editorer. Endret 17. april 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 viktig og huske enctype="multipart/form-data" i <form> ellers så vil ikkje fila bli sent Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Prøv denne. Funker kun med en fil om gangen. <html> <body> <?php if(!$filesavelocation = $_GET['filesavelocation']) $filesavelocation = htmlentities($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']); if($_POST['submit_file']) { $filesavelocation = $_POST['file_save_location']; if(!$localfilename = ($_FILES['userfile']['tmp_name'])) die('Something went wrong!'); if(!$filename = ($_FILES['userfile']['name'])) die('Something went wrong!'); if(!move_uploaded_file($localfilename,$filesavelocation.'/'.$filename)) die('fil ikke flyttet'.$localfilename.' '.$filesavelocation.' '.$filename); } else { echo ' <form enctype="multipart/form-data" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="POST"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000"> <input type="hidden" name="file_save_location" value="'.$filesavelocation.'"> <input type="file" name="userfile"> <input type="submit" name="submit_file" value="Last opp fil"> </form> <br> <br> Velg plassering før du laster opp fil.<br> <br> '; } function showdirstruct($dirname) { global $filesavelocation; if(!$dirhandle = opendir($dirname)) die('no such dir.'); while($fileordir = readdir($dirhandle)) { if(is_dir($filesavelocation.'/'.$fileordir) && substr($fileordir,0,1) != '.') { echo('<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?filesavelocation='.$filesavelocation.'/'.$fileordir.'">'.$fileordir.'</a><br>'); #showdirstruct($fileordir); } elseif(substr($fileordir,0,1) != '.') { echo($fileordir.'<br>'); } } } showdirstruct($filesavelocation.'/'); echo('<br>Du befinner deg i '.$filesavelocation.'!'); echo('<br><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?filesavelocation=">Tilbake</a>'); ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Tror at dere har missforstått litt her Det jeg mener er at jeg skal ha en upload med et slags rullgardin system som kan kan velge hvor det skal lagres i de enkelte mapper.. f.eks: Lagres i: *rullgardin* -Moped -Annet OSV skjønner? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Og du skal ikke benytte undermapper? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Og du skal ikke benytte undermapper? 8407263[/snapback] Nei, jeg skal bare velge hvor filene skal lagres. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 <html> <body> <?php if(!$filesavelocation = $_GET['filesavelocation']) $filesavelocation = htmlentities($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']); function showdirstruct($dirname) { global $filesavelocation; if(!$dirhandle = opendir($dirname)) die('no such dir.'); while($fileordir = readdir($dirhandle)) { if(is_dir($filesavelocation.'/'.$fileordir) && substr($fileordir,0,1) != '.') { echo('<option value="'.$fileordir.'">'.$fileordir.'</option>'); # echo('<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?filesavelocation='.$filesavelocation.'/'.$fileordir.'">'.$fileordir.'</a><br>'); #showdirstruct($fileordir); # } elseif(substr($fileordir,0,1) != '.') { # echo($fileordir.'<br>'); } } } if($_POST['submit_file']) { $filesavelocation = $_POST['file_save_location']; if(!$localfilename = ($_FILES['userfile']['tmp_name'])) die('Something went wrong!'); if(!$filename = ($_FILES['userfile']['name'])) die('Something went wrong_!'); if(!move_uploaded_file($localfilename,$filesavelocation.'/'.$filename)) die('fil ikke flyttet'.$localfilename.' '.$filesavelocation.' '.$filename); echo('File uploaded successfully.'); } else { echo ' <form enctype="multipart/form-data" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="POST"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="150000"> '; #<input type="hidden" name="file_save_location" value="'.$filesavelocation.'"> echo ' <input type="file" name="userfile"> <select name="file_save_location"> '; showdirstruct($filesavelocation.'/'); echo ' </select> <input type="submit" name="submit_file" value="Last opp fil"> </form> '; } #echo('<br>Du befinner deg i '.$filesavelocation.'!'); #echo('<br><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?filesavelocation=">Tilbake</a>'); ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå