-Olsen- Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei, Her en dag ville plutselig ikke ubuntuen min starte. Det virker som en blanding av en grub feil, og noe annet. Når jeg bare startet vanlig etter denne feilen. Så la jeg merke til at Windows var borte fra grub, greit nok tenkte jeg, og fortsatte inn i førstevalget: Ubuntu, Kernel 2.6.17-11-generic. Fikk da feilen: Error 15: File not found Fett nok. Da trykte jeg "e", på linjen "Ubuntu, Kernel 2.6.17-11-generic." og fikk opp: root (hd0,2)kernel /boot/vmlinuz-2.6.17-11-generic root=/dev/hda3 ro quiet splas(pil) initrd /boot/initrd.img-2.6.17-11-generic quiet savedefault boot Jeg endret root (hd0,2) til (hd0,1). Og fikk da opp ubuntu loading skjermen... Men tok gleden litt på forskudd. Får da opp feilen: BusyBox v1.1.3 (debian 1:1.1.3-2ubuntu3) Buil-in shell (ash)Enter "help" for a list of built-in commands. /bin/sh: can't access tty; job control turned off (initramfs) Har prøvd alle mulige oppstarter av ubuntu, inkludert den tidligere kjernen. Ingenting virker, samme feilen. Fikk gått inn via en live cd, så jeg fikk xp inn i grub igjen. Men alt mangler i xp av programmer og slikt. Noen som har noen ideer om hvordan fikse problemet, så tar jeg gladlig imot råd! mvh Bjørnar Endret 18. april 2007 av bn_olsen Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Uhm. Om det mangler ting i XP og mangler ting i Linux vil jeg anta disken din er i ferd med å dø. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Xp funket som det skal... Er bare at ubuntu brukes primært... så har ikke prioritert å legge inn noe i windows... Manglet som sagt bare fra grub! Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Gadd ikke mer, så slang inn feisty! løste det på enkleste måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå