Gå til innhold

Espon V700, ett godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en god del negativer, i alle mulige formater, som jeg gjerne ønsker å bevare digitalt. Slik at de lettere blir bevart for fremtiden. Jeg er usikker på hva de ulike formatene på negativene heter (tror det er alt fra mellomformat til nyere negativer), men de spenner nok 1920/30-tallet og nesten helt opp til idag. Størrelsene på negativene varierer mye. Jeg har også en god del dias, som jeg også gjerne kunne tenkt meg å gjøre digitalt.

Etter å ha lett en god del de siste 2 ukene på internett, har jeg kommet frem til at Epson V700, kanskje kunne være en egnet scanner til dette formålet.

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har negativer i flere format og ikke kun i 135 film så er Epson V700 (og V750 Pro) sannsynligvis det beste alternativet for deg. Sitter du på en maskin med Firewire er du enda bedre stilt. Jeg har Epson V700 selv og den tar de fleste filmtyper med glans, særlig sammen med Silverfast programmet for denne scanneren er det en sterk kombinasjon.

Det kan være en liten læringskurve i starten før du får resultatene du ønsker deg, men ikke mer enn at du raskt ser at det var verd investeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...