Gå til innhold

Pc klikker, komemr fullt av farger osv


Tim

Anbefalte innlegg

ja dette er problemet mitt :sad: Har hooldt på en stund nå. I det siste har det vært helt håløst, skjer sånn 5 ganger ver dag. Dette kommer ikke av overklokking, fodi jeg har satt både prosessor og Skjermkort på default instillinger. Hadde OC før, kan hardwaqren ha tattt skade av det?

 

JEg installerte nettop Splinter Cel demo, med en gang jeg går inn på det klikekr pcen, kommer fullt av fargestriper og firkanter over hele skjermen, så begynner den å pipe litt. Etter det restarter pcen. Har ikke peil på hva problemet kan være. HAr prøvd med masse forskjellige Skjerkort drivere, uten at det hjelper noe. Forresten så tror jeg at det skjer oftere når jeg har flere programmer oppe.

 

 

Noen dager skjer det ike i det hele tatt, mens andre dager utallige ganger. Dette kommer ikke av temp, har lagd en oversikt og den viser at det ikke har med det å gjøre....

 

HHEELLPP!

Timmern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser at du også har gainward, har det samme problemet jeg og, med et gainward.

 

siden jeg ikke er slik en gamer så har det ikke skjedd så ofte. det skjer ikke når jeg har vifta på cpuen (den er regulerbar) på minste hastighet, så det er ikke et stort problem for meg.

 

det er sikkert det søpleminnet som sitter på kortet. har sjekket utallige ganger hva det heter, men glemmer hva det heter hver gang. hynix eller noe annet på x tror jeg det heter.

 

kortet mitt har også en kort overklokkingskarriere bak seg: sikkert det som har herpet minnet.

 

stygge drittminne! trodde gainward var "the preferrable choice", jeg, men det er det åpenbart ikke. hrmpff

Lenke til kommentar

hvis du har gf4 ti4600 kortet fra gainward, bør du se litt på siden dems

 

var et problem med orginal biosen og noen detonatorer som gjorde at brukte du out1 på kortet fikk du den feilen, bruker du out2 så skal d funke uten problemer, men anbefaler og oppdatere biosen og laste ned gainward sine egne drivere :smile:

Lenke til kommentar

Akkurat det problemet her jeg fått selv nå :sad:

Har tilogmed satt kortet på default settings og det hjelper ikke. Er ikke tempen for jeg lukka opp vindu og tok av kabinett siden og satt en stor vifte som blåste inn i kabinettet + en 80mm ekstra på skjermkortet, og ny artc silver kjølepasta mellom gpu og vifte.

Så det er ikke varme som er problemet.

Lenke til kommentar

Det du beskriver her kjenner jeg igjen. Bygde en maskin på P4s533 med 1.8ghz Nortwood på, og Gainward Gf4 ti 4200 64mb. Skjermkortet ble forøvrig kjøpt på "ukens tilbud" hos Komplett.no

 

Denne maskina vil låse seg uten forvarsel, og med de samme symptomene du beskriver. Spesielt under spilling. Det som var litt spesielt her var at etter trykk på resetknappen vedvarte mye av firkantene mens maskina postet på nytt og videre. Eneste måten å bli kvitt disse var å fjerne strømmen før restart.

 

Ved å teste med annet skjermkort observerte jeg ingen problemer.

 

Skjermkortet skal nå være returnert hvis pc-eieren har svingt seg, men jeg vet ikke utfallet.

 

Feilsymtomene du beskriver og som jeg også har opplevd ser ut til å være velkjent rundt omkring på nettet, fant både screenshots av låst maskin og masse artikler på problemet med akkurat denne typen skjermkort. I tillegg er det diskutert mye på ymse fora rundt dette.

 

Det at skjermkortet er tre måneder gammelt har ingen betydning, garantien og ikke minst kjøpsloven gir rett til reklamasjon mye lenger enn det.

 

Noen linker finner du i denne tråden:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=58218&forum=23

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...