Gå til innhold

Intels 950 grafikkort på bærbare; hva yter det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener du kan tenke slik. Denne GPUen skal vist klare Vista Aero. Skal du bruke laptoppen til noe som har med grafikk å gjøre kan du glemme det. Skal du bare bruke den til helt greie kontoroppgaver, musikk og vanlig video så kan du gå for det :)

Har du i tankene å spille et og annet lettdrevet spill burde du heller egentlig ikke gå for det fordi om en stund finner du nok et spill som er lettdrevet men dette kortet er for dårlig til det. :roll:

Lenke til kommentar
Hei

Jeg vurderer å kjøpe bærbar i lo-end-prissjiktet. Det betyr at det i all hovedsak er Intels 950 grafikkortløsning som det er å velge mellom da.

Mitt store spørsmål er; hva yter dette kortet egentlig i praksis? Er det totalt wasted?

8399821[/snapback]

Jeg har Fujitsu-Siemens Amilo Pro V3205 med Intel GMA 950, Intel Core Solo T1300 og 2GB RAM. Noen erfaringer:

- Fungerer utmerket i Windows Vista med Aero-effekter

- 480 i 3DMark05...

- Kan spille UT2004 med laveste grafikkinstillinger og 640x480, men tom. med disse lave innstillingene blir fps under 30 ganske ofte...

- Virkelig gamle spill går bedre, f.eks Need for Speed: Porsche 2000 (det siste gode spillet i Need for Speed-serien :p ) går glimrende med gode innstillinger og oppløsning 1280x800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...