Gå til innhold

Uwe Boll- Verdens Verste Ressigør?


Batnobbit

Anbefalte innlegg

Uwe er undervurdert. Filmene hans er ikke så ille som alle vil ha det til. Uwe Boll er filmverdenens svar på FrP. Samtlige hater han uten å nødvendigvis ha sett noen av filmene hans.

8402952[/snapback]

Jeg har sett alle filmene hans (give or take) og jeg kjenner til partiprogrammet til FrP, og jeg finner begge like smakløse ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uwe er undervurdert. Filmene hans er ikke så ille som alle vil ha det til. Uwe Boll er filmverdenens svar på FrP. Samtlige hater han uten å nødvendigvis ha sett noen av filmene hans.

8402952[/snapback]

Enig! Det virker som om det går sport i å latterliggjøre filmene hans. Hvis han ikke hadde vært filmkritikernes største mobbeoffer hadde sikkert ikke en brøkdel av de menneskene som sitter og sier dritt om filmene hans sagt det de gjør.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har sett en Uwe-film, men jeg finner det utenkelig at alle filmene er så ille som alle skal ha det til.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg ikke har sett en Uwe-film, men jeg finner det utenkelig at alle filmene er så ille som alle skal ha det til.

8416318[/snapback]

Nå er jo den meningen like irrelevant som fra de som påstår at han suger uten å ha sett filmene. Se House of the Dead, så vil du nok forstå at det faktisk går an å hate mannen.

Lenke til kommentar

Ser på Alone in the Dark nå. Til å være en action adventure film, er den jo helt okey, men det er for faen ikke noe Alone in the Dark! Når ble stakkar lille Edward Carnby en macho kar som kan sparke folk igjennom vinduer? Han er en tynn og rar liten mann med bart, og talentløse slag.

 

Dette er Edward Carnby:

Alone%20in%20the%20Dark%2016.png

 

ikke dette:

alone1.jpg

Lenke til kommentar

Filmene hans er generellt dårlig det skal han ha, og filmene blir enda dårligere når man kjenner spillserien det bygger på.

men somoftest så blir man alltid skuffet over spill > film overføringer, Man kan ikke forvente noe annet enn at det er en action film som bruker navnet til et spill for å selge flere biletter.

 

Og anngående den postal 9:11 trailern så syntes jeg den ikke er så ille, jeg humret litt, og han lagde den bevisst for å skape pr. Postal er en type film som bare tjener på å få negativekommentarer over dens tulling med temaer som er "ulovlig" å vitse med

Lenke til kommentar
Se House of the Dead, så vil du nok forstå at det faktisk går an å hate mannen.

8416393[/snapback]

Jeg tror jeg gjør det jeg. Poster i denne tråden når den er sett. :)

8416434[/snapback]

Da var House of the Dead sett.

 

Mine umiddelbare tanker om filmen er at det er en film som misbruker effekter groteskt, byr på dårlig skuespill/dialog/manus og sist men ikke minst, er latterlig klippet (jfr. sporadiske glimt av gameplay fra spillet strødd utover filmen). Alikevel synes jeg den i all sin cheesyness og klisjétråkking er et underholdene stykke film. Ofte er det ufrivillig komikk vi er vitne til, men på samme måte som "frivillig" komikk er det jo underholdene.

 

Jeg forstår også hvorfor frustrasjonen mot Uwe har oppstått fra diehard spillfans som forventer seg et episk mesterverk utav filmatiseringene, men mener ikke det berettiger all den negative oppmerksomheten han får (Stop Uwe Boll Petition Wtf?). Jeg tror at hvis de hadde kunnet mentalt skrudd over forventningen til filmene mer over i komedie-sjangeren hadde spart seg selv for mye unødvendig frustrasjon og mange grå hår.

Lenke til kommentar

Når det gjelder gamerne så støtter jeg dem når det gjelder Far Cry, fordi det er et spill som fortjener en god film. Ved å skaffe rettighetene til potensielt gode konsepter og gjøre dem ufrivillig komiske, så forsvinner mulighetene for dyktige folk til å lage underholdende og gode filmer basert på disse konseptene. Det er en ting at han er dårlig, selvsagt, men måten han voldtar konsepter er det som provoserer folk flest.

Lenke til kommentar

Jeg må faktisk si meg enig i det du sier om Far Cry. Så lenge han tar et konsept som har potensial og "bruker opp" muligheten til å lage en god film ut av det er jo det trist. Når det gjelder filmatiseringer av arkadespill uten noen reell storyline, som House of the Dead, sier det seg selv at det kun er navnet og zombiene som kan transporteres over i film-mediet, og da vil nok de aller fleste fansene bli skuffet.

 

Men det må jo være en grunn til at det er nettopp han som får filmene, på tross av kritikerslakten og den generelle dårlige mottakelsen? Jeg tror overgangen fra spill til film er en av de vanskeligere, og det er sikkert ikke de mest lukrative manusene. Er det ikke mulig at "seriøse" regissører skyr disse manusene som pesten, og at Uwe kommer som siste alternativ?

Lenke til kommentar

Uwe leverer bare piss, ja. Men om man ikke går inn for å se film uten å være så grusomt høytidelig blir man underholdt til de grader. "Kvaliteten" (eventuelt "poenget med å se filmen") er godt gjemt. Man finner den ikke før man senker kravene, noe gore som regel krever av seeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...