Gå til innhold

Uwe Boll- Verdens Verste Ressigør?


Batnobbit

Anbefalte innlegg

Hei

Satt på imdb da jeg skulle se hvilken filmer Uwe Boll har laget siden det har vært litt diskusjon rundt han.

Alle filmene hans er under 4 på imdb alle filmene Hans er bare en kvise i rompa som du ikke får bort. så jeg har 2 spm.

 

1. Hvorfor må han ødelegge spillene? jeg mener jeg likte faktisk House of the Dead spillene men når han laget den filmen så hver gang jeg spillte det tenkte jeg på filmen og fikke ikke lyst og spille mer. og det var ikke bare om HotD men om Blood Rayne og Alone in the Dark, og får og gjøre det verre lage en film som heter a Dungeon Siege tale eller noe lingnende og en Farcry film noen av mine to favoritt spill. Og en annen ting hvorfor ta noen av de mest manningsløse spillene( Tenker mest på Postal da) skjønner bare ikke vitsen.

 

2. Hvorfor skriver skuespillere faktisk under på dette? Noen er jo faktisk litt kjent og hvorfor får han budsjett i det hele? han er jo en skamm for film og spill!

 

Ok jeg vet at det er menningsløst og lage et helt emne om dette men gud jeg vet ikke om noen andre måter og få ut aggrisjonen på. ble jo også en del skrive feil og lite punktum og lite storebokstaver men var i det sure laget.

Men sist men ikke minst ofr og gjøre dette litt mer mennigsfullt så hva syntes dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt du laget et emne om dette. Lurer selv på dette; altså hvordan får denne mannen støtte fra filmselskaper og sånn passe kjente skuespillere (les: Michael Madsen og Kristinna Loken).

8402103[/snapback]

Fra ett av mine tidligere innlegg:

For alle dere som lurer på hvordan Uwe Boll får finansiert filmene sine har The Escapist en meget god artikkel om det her: http://www.escapistmagazine.com/issue/81/4.

 

Meget kort fortalt har Tyskland en meget sjenerøs (eller rettere sagt: en meget lite gjennomtenkt) skatteordning når det gjelder finansiering av filmproduksjoner. Så ved hjelp av stråselskaper og litt "utspekulert" bokføring og transaksjoner, og så lenge du har en tysk regissør med et tysk selskap (hint hint: Uwe Boll), kan du slippe unna med å betale maksskatt (45%) på bare en liten del av din inntekt.

Lenke til kommentar

Så House of the Dead rett før påskeferien, og selv som filmen sugde så hardt at det rett og slett var skremmende, så klarte jeg ikke la vær å le. Plutselig hadde karakterene i filmen våpen og ting som ikke hadde vært der tidligere, dialogen var jo hinsides all fornuft og de klippene fra spillene må jo være tidenes dårligste idè. Men herregud så underholdende. Det blir ikke mye dummere enn den filmen der. Nå må bare Alone in the Dark og Bloodrayne skaffes.

 

En ting jeg heller ikke forstår at blir mer brukt er den fantastiske slow motion greia når man ser de slåss mot zombiene. Det var saker det. Hvor Boll fikk den idèen fra er og blir et spørsmål for meg.

Lenke til kommentar

når jeg fikk høre at det kom en postal film ble jeg gira og gleda meg voldsomt , men når jeg fikk vite at det var uwe boll som stod bak den så ble jeg virkelig skuffet!

har sett alone in the dark den er bare latterlig dårlig og at det kommer en alone in the dark 2 i 2009 er helt utrolig , at de kan bygge på noe sånt dritt!

 

men i å med at jeg likte postal spillene så godt så skal jeg se filmen alikevell når den kommer ut :phttp://www.imdb.com/title/tt0486640/ virker litt stilig han som har hovedrollen men liker fremdeles ikke uwe boll :mad:

Lenke til kommentar

Uwe Boll er langt fra verdens verste regissør. Selvsagt er filmene hans dårlig, men har sett filmer som er LANGT større katastrofer enn Boll sine filmer. Han er bare offer for så mye hat fordi filmene er såpass profilerte. Og mange potensielle seere av de spill-baserte filmene hans, er selvsagt gamere som sitter på internett dagen lang og dermed har muligheten til å flame. Har ingen problemer med å forstå at man kan være misfornøyd med hvordan spill-lisensene har endt opp på lerretet, men de som tror de hadde fått Oscar-kandidater fra samme materiale må tro om igjen. Antakelig hadde filmene blitt fint lite (eller mye) underholdende med andre regissører.

Lenke til kommentar
Tror faktisk at noen av disse spilllisensene kunne endt opp som gode filmer med 7 eller 8 poeng på IMDB. Hadde jeg suttet på disse lisensene hadde jeg aldri i verden gitt dem videre til en slik suppegjøk, for at han skulle ødelegge konseptet.

 

Tviler. Det er ikke mange, om i det hele tatt noen, spill-lisenser som har 7 eller 8 eller høyere karakter på IMDb, og det uansett regissør.

Lenke til kommentar
Tror faktisk at noen av disse spilllisensene kunne endt opp som gode filmer med 7 eller 8 poeng på IMDB. Hadde jeg suttet på disse lisensene hadde jeg aldri i verden gitt dem videre til en slik suppegjøk, for at han skulle ødelegge konseptet.

 

Tviler. Det er ikke mange, om i det hele tatt noen, spill-lisenser som har 7 eller 8 eller høyere karakter på IMDb, og det uansett regissør.

8404765[/snapback]

 

Ikke ser bort ifra det kommende Halo prosjektet til Pete Jackson vil endre på det. Samt at hvis lignende personer hadde vært involvert før i andre spill-prosjekter, så som sagt, kunne filmene vært annerledes i positiv favør. Man kan jo utbedre et konsept, og ikke bare ta den kanskje litt enkle storyen som fungerer til et spill, ergo lage det filmverdig. Bare en god manusforfatter en nødvendig for dette.

 

Skulle gjerne likt og sett Steven Spielberg prøve seg på et filmprosjekt som stammer fra spillverdenen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Uansett hvor mye dritt jeg hører om Boll, så må jeg allikavel se filmene hans bare for å se om jeg kjenner meg igjen fra spillene han gjør om til film. Tror det er en god del andre som også gjør det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...