Bimmelom Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei. Vi har som oppgave å analysere et TV-program imorgen på skolen. Går VG1 almennfaglig. Jeg har vært vekke en stund fra skolen nå, grunnet nakke problemer. (Ble påkjørt i Spania.) Så, jeg har ikke fått vite noe særlig om hvordan man analyserer et TV-program. Er det noen som har en "guide" på hvordan man analyserer et TV-program? Hvilke emner man skal skrive osv. Takker meget for hjelp. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Litt vel bredt spørsmål. Analysere i forhold til en problemstilling? Hvilket program? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Tja. Jeg hadde planer om å analysere enten "Lost" eller "Prison Break" Når jeg mener analysere, mener jeg slik man gjør under en analyse av en novelle/roman etc. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Generell handling, karakterer, målet til karakterene, hva slags hindringer de må overkomme, hvilke karakterer som er hvilken type, og så videre. Kan du ikke spørre noen i klassen din? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vil tro at det også står mye nyttig i læreboka. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg går Medier kommunikasjon og vi hadde disse oppgavene for ikke så lenge siden, er litt mer spesifikt enn bare "Analyser et tvprogram" Oppgave 1 Presenter for klassen en programserie i TV som du liker å se på. Hvorfor ser du på programmet? Hva er bra? Hva er dårlig? Hvem er målgruppen? Hva slags sjanger er det? Hvordan er filmspråket? Hvilke fortellerteknikker og virkemidler blir brukt i programmet? Hva tror du er formålet med programmet? Beskriv programserien ut fra kommunikasjonsmodellen som du lærte i kapittel 1: mål-sender-budskap-kanal-mottaker-resultat-tilbakemelding/kontroll (og støy). Oppgave 2 Ta for deg en fjernsynsserie som du pleier å se. Lag en liste med beskrivelse av personene som deltar i serien. Har noen av dem forandret seg i løpet av den tiden du har fulgt med på serien? Hvilke trekk er typiske for kvinnene i serien? Hvilke trekk er typiske for mannen i serien? Hvilken dramaturgisk modell er serien bygd over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå