Gå til innhold

Lav 3DMark06 test... GeForce 8800 GTS

Mokrish

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg testet mitt nye grafikkkort med 3Dmark06 (Free). Og er skuffet over resultatene.

Systemet mitt kjører som følger:

- AsRock Dual Sata 2 hovedkort

- AMD Athlon64 X2 4400+ s939

- Corsair TWINX 3200C2 2x1024MB RAM

- 500 Watt DeZen strømforsyning

- Gainward Geforce 8800 GTS 320MB

Jeg fikk 7189 i Score. Andre systemer med akkurat samme oppsett, bortsett fra hovedkortet får over 8000...

Hva kan grunnen være? Jeg vet ikke mye om dette, men føler det er noe som ikke fungerer optimalt når jeg får en sånn score. Fikk blant annet lav i HDR testingen i forhold til de andre med samme CPU, RAM og Skjermkort. Vet ikke hva HDR er engang... :roll:

3dmark0602mt6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan

Jeg testet mitt nye grafikkkort med 3Dmark06 (Free). Og er skuffet over resultatene.

Systemet mitt kjører som følger:

- AsRock Dual Sata 2 hovedkort

- AMD Athlon64 X2 4400+ s939

- Corsair TWINX 3200C2 2x1024MB RAM

- 500 Watt DeZen strømforsyning

- Gainward Geforce 8800 GTS 320MB

Jeg fikk 7189 i Score. Andre systemer med akkurat samme oppsett, bortsett fra hovedkortet får over 8000...

Hva kan grunnen være? Jeg vet ikke mye om dette, men føler det er noe som ikke fungerer optimalt når jeg får en sånn score. Fikk blant annet lav i HDR testingen i forhold til de andre med samme CPU, RAM og Skjermkort. Vet ikke hva HDR er engang...  :roll:

3dmark0602mt6.jpg

8399524[/snapback]

CPU`en som er "svak", dette er et 939 system med den gamle DDR"1" type ram. Hadde du hatt Det samme utstyret, bare i AM2 socket og DDR2 ram, så ville du ha fått mye mer.

Lenke til kommentar
Så konklusjonen er at jeg ikke hadde trengt å kjøpe dette skjermkortet?

For bra for systemet liksom...

8399661[/snapback]

Hehe, både ja og nei. Du vil ikke få utnyttet all kraften som bor i dette kortet, men du får jo DX10, hvilket det ikke er så mange andre kort som kan gi deg. En annen fordel er jo at hvis du finner ut at du vil oppgradere resten av PC`n din, så har du jo allerede et kjempe flott skjermkort.

Lenke til kommentar

8399661[/snapback]

Hehe, både ja og nei. Du vil ikke få utnyttet all kraften som bor i dette kortet, men du får jo DX10, hvilket det ikke er så mange andre kort som kan gi deg. En annen fordel er jo at hvis du finner ut at du vil oppgradere resten av PC`n din, så har du jo allerede et kjempe flott skjermkort.

8399692[/snapback]

Dette var liksom den siste oppdateringen på mitt system på en stund. Om et år eller 2 tenkte jeg å oppdatere videre. Har ikke så mye penger at jeg gjør dette så ofte :)

Men til sammenligning var mitt forrige skjermkort en GeForce 6600 GT 256MB AGP..

BTW. Pcen min fryser innimellom når jeg multitasker. Kan det være for lite strøm? 500 Watt til dette skjermkortet, 2 hardisker og 2 cdroms?

Endret av Mokrish
Lenke til kommentar

8399661[/snapback]

8399692[/snapback]

Dette var liksom den siste oppdateringen på mitt system på en stund. Om et år eller 2 tenkte jeg å oppdatere videre. Har ikke så mye penger at jeg gjør dette så ofte :)

Men til sammenligning var mitt forrige skjermkort en GeForce 6600 GT 256MB AGP..

BTW. Pcen min fryser innimellom når jeg multitasker. Kan det være for lite strøm? 500 Watt til dette skjermkortet, 2 hardisker og 2 cdroms?

8399718[/snapback]

Skal være mer enn nok Watt. Hvor mange ampèr leverer det?

Lenke til kommentar

8399718[/snapback]

8800GTS er IKKE bortkastet. i 90% av tilfellene vil GPU bli flaskehals, ikke CPU. Så du får god utnyttelse av skjermkortet.

At strømforsyningen leverer 500W er vel og bra, men har du flere rails må du fordele strømtrekket. Det hjelper ikke med 500W, hvis den ene railen gir 200W og den andre 300W, hvis du har koblet alt av effekt på 300W railen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...