Gå til innhold

Lost Planet til Ps3?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Satt og leste på gamespot om Lost Planet til PC, og kom over følgende i artikkelen.

[uPDATE] Last night at its Gamers Day San Francisco, Capcom showed off the PC version Lost Planet to a gathering of the game press. It also announced the game would go on sale in North America fairly soon--this coming June--for the retail price of $39.99. Like the 360 version, it will be rated T for Teen.

Since it was originally touted as an Xbox 360 exclusive, Lost Planet's arrival on the PC has irked platform partisans. Capcom's message to them is simple: Get used to it. At the event, the company unveiled its "Internal Framework," a development system which will allow a single game to be developed for multiple platforms simultaneously from the get-go. "We're definitely going to start taking the tack of putting out titles out on multiple platforms," Jack Symon, Capcom's director of brand marketing, told GameSpot.

When asked about the possibility of Lost Planet coming to the PlayStation 3, Symon was vague. "I do think you are going to see announcements going forward with a multiplatform strategy," he said. He was similarly cagey when queried point-blank about a Lost Planet sequel. "Lost Planet performed incredibly well on the 360, and we're excited to put it out on the PC platform," said Symon, "We're definitely proud to have a new IP, and there will be more on Lost Planet for sure."

Symon also said that, like the 360 version, the PC Lost Planet will get content updates that can be downloaded via the Web. However, he would not comment on any pricing or timing.

Kilde

Godt å se at utviklerene ønsker å gi ps3 eiere titler som tidligere var eksklusivt til xbox 360. Har ikke særlig peiling på dette spillet, så vet ikke selv om dette er noe som er interessant for meg, men ville bare bringe nyhetene videre. Men for all del, ta dette med en stor klype salt da utvikleren ikke har bekreftet noe som helst. Tolk utsagnet som dere vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ANYWAY:

Capcom's message to them is simple: Get used to it. At the event, the company unveiled its "Internal Framework," a development system which will allow a single game to be developed for multiple platforms simultaneously from the get-go. "We're definitely going to start taking the tack of putting out titles out on multiple platforms," Jack Symon, Capcom's director of brand marketing, told GameSpot.
Synes det er veldig bra! Det er vinn-vinn for alle.
Lenke til kommentar

Men det blir alikevell anderledes når det har vært ute på 360 og blitt "gammelt".. Har liksom mistet trekkplasteret et ekskusivt spill har.

Jeg personlig bryr meg ikke om en konsoll mister eneretten på spill, så lenge jeg får spilt dem. Det er noe helt annet om et spill som er ment for 360 kun kommer på ps3 og omvendt!

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Nå skal vi ikkje dra MGS 4 inni dette her..det er liksom hjertebarnet til playstation3 eller kommende hjertebarn for og bruke rett termologi..;)

det blir som og si att Halo kommer på ps3, det går bare ikkje..;)

men oki...det er jo fint att lost planet kansje kommer til ps3, men det er vel ikkje akkuratt den tittelen som sa mest "wow, nice, yohoo, in you're face xbox"

gji meg heller Alan Wake eller lignende grom tittler på ps3 så snakker vi..:)

Lenke til kommentar
Nå skal vi ikkje dra MGS 4 inni dette her..det er liksom hjertebarnet til playstation3 eller kommende hjertebarn for og bruke rett termologi..;)

det blir som og si att Halo kommer på ps3, det går bare ikkje..;)

men oki...det er jo fint att lost planet kansje kommer til ps3, men det er vel ikkje akkuratt den tittelen som sa mest "wow, nice, yohoo, in you're face xbox"

8400740[/snapback]

Forskjellen på Halo 3 og MGS er jo at Microsoft er utgiver, same med Alan Wake. MGS blir ikkje gitt ut av Sony, såvidt eg veit.

Beklagar OT. :)

Lenke til kommentar
Håper det ikke kommer, porta spill vil ikke fungere bra på Playstation 3. Xbox og Playstation har totalt forskjellige teknologier.

8400782[/snapback]

Opp til hver enkelte utvikler det, men desverre ser vi jo til stadig at snarveier blir brukt og ender i den eines favør. Finnes jo velykkede porter ute også.

Uansett så er det jo Capcom vi prater om her folkens :p

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før; Jeg blir overhodet ikke overrasket om vi får se X360 spill som Dead Rising og Lost Planet på PS3. Spesielt Dead Rising serien ville vært et lurt trekk fra Capcom da det er ingen horror spill til PS3 på markedet for tiden, ergo liten konkurranse. Så der kunne de nok ha hentet en del kroner, da jeg er sikker på at en del PS3 eiere er like interessert i å slashe zombier som X360 folket. :p

Lost Planet, som ble nevnt i artikkelen trådstarter siktet til, er også temmelig interessant, ville nok ikke vært så dumt å så slippe det til PS3. Er vel nesten garantert nok av spillere med PS3 som kunne tenke seg å labbe rundt i snø med masse våpen og plaffe løs blant annet.

Men er usikker på om de kommer til å porte originalspillene egentlig, godt mulig de fokuserer på eventuelle oppfølgere i stedet. Altså å lage versjoner både for X360 og PS3.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Ja, men direktøren fra Capcom sa egentlig bare (indirekte) at de planlegger en multiplattform strategi, og selv om dette var i sammenheng med Lost Planet, så er det ikke helt sikkert om det er porting av gamle spill eller utvikling av nye det er snakk om. Spesielt med tanke på at han også sier at de har utviklet et nytt system for utvikling av spill for flere platformer. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Håper det ikke kommer, porta spill vil ikke fungere bra på Playstation 3. Xbox og Playstation har totalt forskjellige teknologier.

8400782[/snapback]

Opp til hver enkelte utvikler det, men desverre ser vi jo til stadig at snarveier blir brukt og ender i den eines favør. Finnes jo velykkede porter ute også.

Uansett så er det jo Capcom vi prater om her folkens :p

8402812[/snapback]

Jo men det blir bare dumt om de bruker liker lang tid, vil koste altfor mye. Enten må de lage først til PS3 ellers kan utviklerne bare glemme det egentlig.

Lenke til kommentar

Limer inn noe av det Capcom sa om Framework motoren på GDC 2006:

* The Framework engine is adopted in games including Dead Rising, Lost Planet, Resident Evil 5, Devil May Cry 4, Monster Hunter 3.

* The Framework engine has 3 characteristics: multi-platform support, multi-core optimization, tool integration.

* The Framework engine can run not only on Xbox 360 but also on PLAYSTATION3 (asymmetric multi-core) and PC (single-core/multi-core). Parameters of its units can be edited to test it on real hardwares for each platform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...