Footy Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Orginalt postet jeg dette i OT Tråden, men fant denne i etterkant, så den passer vel inn her... jeg er glad i nøtter, veldig glad. nesten på toppen av favoritt listen ligger chillinøtter. Var innom Meny her om dagen, ching ching! Polly Chillinøtter på tilbud til 10 spenn posen. da kjøpte jeg like så godt 8 stk. Nå har jeg 5 igjen og tenkte jeg kunne helle alle i en stor bolle. Rett før jeg gjør dette ser jeg på baksiden, det står det: Oppbevaring: Tørt, ikke over normalromtemperatur. Posen bør ikke oppbevares i stek sollys. Lukk posen godt igjen hvis du ikke spiser alt på en gang Lukk posen godt igjen? Hva kan da skje om jeg lar disse ligge åpen i 10 dagers tid? Om du plukker nøtter på selvplukk fra f.eks "Den Lille Nøttefabrikken" så ligger de jo åpent.. Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Personlig har jeg aldri opplevd at chilinøttereller nøtter generelt blir dårlig av å ligge lenge fremme. Jeg spiste for eksempel noen halvannen uker gamle chilinøtter selv en liten stund tilbake; prima smak selv etter å ha stått i sollys. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Chilinøttene blir vel litt seige hvis de står for lenge tror jeg. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Spis alle opp på en gang, så blir du lei chilinøtter og kvitt problemet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fett harskner om det ligger i varme omgivelser i kontakt med oksygen over lengre tid, det dannes da smørsyre som verken smaker godt eller er sundt. (Jo kaldere det er jo saktere går spaltingsprosessen) Hvor lang tid det tar før det begynenr å smake vondt vet jeg ikke Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er vell ikke helt gunstig la posen ligge åpen. Så straks jeg finner en pose med nøtter så er de bort med engang Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 "Den lille nøttefabrikken" fungerer vel akkurat som selvplukk av smågodt. De ligger i bokser med plastlokk over/foran? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Chilinøttene blir vel litt seige hvis de står for lenge tror jeg. 8399709[/snapback] Mine blir det. De ligger i pose da. Tror sånn med lokk er mer gunstig hvis du skal 'spare' de. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er ikke noe problem å la chilinøtter ligge i en bolle i et par dager, i normal romtemperatur Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det største problemet (hvertfall hos meg) er luftfuktigheten. Hvis de blir liggende framme noen dager har de en lei tendens til å bli "bløte" i skallet. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Da har jeg slått sammen tråden i OT-baren og denne. Den andre tråden er slettet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Sidan du har mange småpakkar ville eg åpna ein om gangen, ville heller hatt ferske nøtter når eg vil ha enn nøtter som har ligget eit par dagar. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er ganske sikker på at dei holder seg.. Det er jo bare å prøve med et par nøtter. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Jeg tømte alle i en stor skål. det hadde sikkert vært litt bedre å spise en om gangen, men fy faen for en fryd å se så mange på en gang å tenke at de bare er mine.. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hehe.. Det er sykt godt med chillinøtter ja.. Bare helle "hele" posen i munnen.. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Du kan jo trekke plastfolie over skåla og sette den et mørkt og temperert sted når du ikke gidder mer? Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kan du ikke bare legge dei tilbake i posen da?? Det ska jo holde seg da.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Kan du ikke bare legge dei tilbake i posen da?? Det ska jo holde seg da.. 8411751[/snapback] Han har 5 poser som han vil tømme i ein bolle, litt unødvendig å tømme ut alle 5, ete opp 1/5 og tømme resten tilbake. Edit: No fekk eg veldig lyst på chillinøtter, trur eg må innom butikken etter jobb. Endret 18. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Edit: No fekk eg veldig lyst på chillinøtter, trur eg må innom butikken etter jobb. 8411761[/snapback] Enig Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det koster vel 9 kroner posen for noname-chilinøtter på Rimi, og de er faktisk mine favoritter. De verste er Maaruds, som nesten ikke smaker noen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå