Gå til innhold

Holder Chillinøtter seg?

Footy

Anbefalte innlegg

Orginalt postet jeg dette i OT Tråden, men fant denne i etterkant, så den passer vel inn her...

jeg er glad i nøtter, veldig glad. nesten på toppen av favoritt listen ligger chillinøtter.

Var innom Meny her om dagen, ching ching! Polly Chillinøtter på tilbud til 10 spenn posen. da kjøpte jeg like så godt 8 stk. Nå har jeg 5 igjen og tenkte jeg kunne helle alle i en stor bolle. Rett før jeg gjør dette ser jeg på baksiden, det står det:

Oppbevaring: Tørt, ikke over normalromtemperatur. Posen bør ikke oppbevares i stek sollys. Lukk posen godt igjen hvis du ikke spiser alt på en gang

Lukk posen godt igjen? Hva kan da skje om jeg lar disse ligge åpen i 10 dagers tid? Om du plukker nøtter på selvplukk fra f.eks "Den Lille Nøttefabrikken" så ligger de jo åpent..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fett harskner om det ligger i varme omgivelser i kontakt med oksygen over lengre tid, det dannes da smørsyre som verken smaker godt eller er sundt. (Jo kaldere det er jo saktere går spaltingsprosessen)

Hvor lang tid det tar før det begynenr å smake vondt vet jeg ikke :shrug:

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare legge dei tilbake i posen da?? Det ska jo holde seg da..

8411751[/snapback]

Han har 5 poser som han vil tømme i ein bolle, litt unødvendig å tømme ut alle 5, ete opp 1/5 og tømme resten tilbake. :p

Edit: No fekk eg veldig lyst på chillinøtter, trur eg må innom butikken etter jobb.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...