Gå til innhold

Holder på med å skrive den humoristiske.

saluttknall

Anbefalte innlegg

Hei! Holder nå på å skrive den humoristiske grunnloven til et fiktivt land. Denne grunnlov er ikke ment for ach støte nogen mennesker. OBS! Den ere enda ikke helt ferdiglavet. Grunnlov for staten Luderia

1 Politisk frihet

1.1 Du har ikke lov til å fremme andre politiske synspunkter enn presidenten. Dette innebærer: politiske partier, mot stemming på andre enn presidenten i presidentvalg, tilhørighet til andre politiske partier eller grupper, offentlig ytring av meninger stridige mot presidenten. Det er heller ikke akseptabelt og utgi musikk på andre enn statens offentlige plateselvskap og politiske referanser i musikk. Den samme regel gjelder for bokbransjen, filmbransjen og alle andre bransjer det lar seg gjøre i.

Brudd mot denne paragraf kan føre til fengsel og i værste fall dødsstraff.

1.2 Du har ikke rett til å abonere eller produsere aviser som ei er godkjent av staten.

Brudd mot denne paragraf vil føre til

1.3 Du har ikke rett til å praktisere andre religioner enn den offentlige stats religion nemlig kristendom.

1.4 Det er ikke tillatt og abonere eller produsere andre kanaler enn Den offentlige godkjente statskanal.

1.5 Alle personer som er over alder 60, handicappede eller som av andre grunner ikke kan bidra til noget godt for staten skal øyeblikkelig lukes ut av samfunnet.

1.7 Lærere ved statens offentlige skole skal ikke undervise i andre fag enn dem som er godkjent av staten som er: Luderisk, matematikk på enkelt plan, geografi, matlaging, kunst og håndverk og gym.

1.8 Om det oppdages at du er i besittelse av internet, telefonaparat, walkie talkie, telegraf eller noen andre midler som kan brukes til å kommunisere med vil ettertrykkelig straffes med langvarig fengsel. OBS! Staten sjekker og godkjenner all utgående og inngående post.

1.9

Så så langt har jeg nå kommet ach jeg vil gerne høre om dette virker lovende ach morsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg leser dette får jeg assosiasjoner om "sieg hail" og en vis mann met rart bart som levde frem til 1945 men som deretter spiste en cyanid pille istede for Panodil, og skaut kjerringa før han døde.

8431754[/snapback]

Fikk litt av den samme følelsen selv ^^

Lenke til kommentar

Hehehehehhe, dette var jo nesten litt morosamt... eller?

Bra du prøver å gjere forumet til ein kjekk plass å vere, men dette var eit dårleg forsøk. Men, for all del, fortsett å vere morosam, men prøv på noko anna. Bilete er eit bra verkemiddel om du vil vere morosam.

Å lyge om at du var på do, det gjer det heller ikkje betre...

PS: Har du mageproblem?

Lenke til kommentar
Når jeg leser dette får jeg assosiasjoner om "sieg hail" og en vis mann met rart bart som levde frem til 1945 men som deretter spiste en cyanid pille istede for Panodil, og skaut kjerringa før han døde.

8431754[/snapback]

Han skjot seg selv ;)

Lenke til kommentar

Å tulle med diktatur og hva borgere som er utsatt for dette utsettes for vil på mange kunne virke støtende og jeg anser det for å være ganske alvorlig.

Denne tråden stenges og eventuelle synspunkter mot dette kan tas med meg på PM. Trådstarter får også gleden av å motta et advarsel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...