Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av disker i nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har et delingsproblem med en XP-maskin som jeg har satt opp som en slags server. Det er en maskin med litt store disker, hvor planen var at de andre maskinene i huset skulle kunne mappe seg på denne ved oppstart. Så langt har jeg dessverre ikke kommet.

Selv om jeg deler diskene får jeg ikke aksess fra andre maskiner. Feilmeldingen er som følger: .... is not accessible. You might not have premission to use this network resource. Contact the adm...... The network path was not found.

Jeg har selvsagt delt diskene, jeg får kontat fra vedkommende maskin og ut, men altså ikke andre veien.

Er den noen haker som skal vekk ett-eller-annet sted i windows? Jeg er svært takknemlig for hjelp, jeg står helt fast.

post-66988-1176743129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et delingsproblem med en XP-maskin som jeg har satt opp som en slags server. Det er en maskin med litt store disker, hvor planen var at de andre maskinene i huset skulle kunne mappe seg på denne ved oppstart. Så langt har jeg dessverre ikke kommet.

Selv om jeg deler diskene får jeg ikke aksess fra andre maskiner. Feilmeldingen er som følger:  .... is not accessible. You might not have premission to use this network resource. Contact the adm...... The network path was not found.

Jeg har selvsagt delt diskene, jeg får kontat fra vedkommende maskin og ut, men altså ikke andre veien.

Er den noen haker som skal vekk ett-eller-annet sted  i windows? Jeg er svært takknemlig for hjelp, jeg står helt fast.

8399142[/snapback]

hvis du setter alle maskinene i samme arbeidsgruppe og gir alle en fast ip, så tror jeg mye skal være gjort..

Lenke til kommentar

Jeg har alle maskinene i samme arbeidsgruppe, men har ikke lykkes med å "låse" IP-adressen fordi jeg mister kontakten med nettverket når jeg prøver dette.

Hva er begrensningene og mulighetene innenfor manuell IP-adressering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...