Gå til innhold

720p spill på 1080p TV

Nimrad

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det å kjøre 720p spill fra PS3 med HDMI på 1080p HDTV-er? Jeg mener da billige 1080p tv-er som ikke har god oppskalering. Blir det like dårlig som å se SD-signaler?

Jeg tenker på TV-er f.o.m. Sony Bravia KDL-40W2000-klassen og nedover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W2000 serien til Sony er ikke dårlig.

Har selv 46W2000 og det er ingen problemer med 720p via den skjermen. Skaleringen der er meget god.

Men du skal nok ikke gå noe lavere i pris, for de skjermene med 1080 oppløsning som koster under 20 lapper, har nok elendig elektronikk. Men de har som regel ikke 1080p enda, kun 1080i.

Det beste er nok uansett en god skjerm, men HD bilder er såpass god i utgangspunktet at dette ikke skal være allverdens problem. Spill har også litt simplere farger kombinasjoner (færre farger) enn normal film, så den burte gjøre en bedre jobb på spill enn på film.

Lenke til kommentar

Jeg bare så på 40W2000 på siba og det var IKKE pent. Men de må jo ha kjørt vanlige TV-signal eller noe sånt. Er 46W2000 helt likt 40W2000 bare at den er større eller? Forresten så får du 40W2000 til under 20 000 ;)

Til moderator: Hvis dere synes emnet passer bedre under TV-apparater så bare flytt, er usikker selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...