Gå til innhold

31 drept i ny skole-massakre i USA

Anbefalte innlegg

Nei.

De sier selv at våpen ikke er farlig :ohmy:

Men tilgangen, om det er tilgangen som gjør at noen dreper med bruk av våpen, Javel ? Vennligst fortell.

Hva med Norge, det flyter av våpen her i Norge og. Masse våpen. Og da snakker jeg ikke om noe annet enn skytevåpen. :dontgetit:

At en liberal holdning til våpen er ok, ja det synes jeg.

"Og dessuten, man trenger ikke a være psykisk ustabil. Det er nok til at man er riktig forbanna en dag og har man tilgang på våpen, og er forbanna på rett person, ja da kan ting gå ille."

Forbannet er en mild form for psykisk uvel, så ? hva var ditt poeng ?

Og våpenloven her i Norge er streng, men er den streng nok ?, Ja. Altfor streng for oss som har våpen i hus, lovlig.

Så lenge det tar meg 10-15 min for å skaffe meg en pistol eller revolver, (ulovlig, vell å merke) så er det noe riv ruskende galt.

Det finnes flere ikke etniske Nordmenn her, som har opplevd traumer vi andre ikke engang bør oppleve.

Det er tikkende bomber det, og hva skjer når de får fatt i rett type våpen ?

Tenkte i de baner med trikkedrapet, hvor en ikke etnisk Nordmann brukte en "rambo" kniv og drepte og skadet flere.

Hvorpå Finn Abrahamsen sa at slike kniver burde være forbudt. :roll:

Vi kan ikke forby alt som har med våpen å gjøre, vi kan ikke regulere mer enn det vi gjør idag.

Skal vi få slutt på slike tragedier, så bør en sette mer inn på å hjelpe de som kan havne i en psykisk situasjon, som gjør at en griper etter det første og beste en har for hånden.

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mann gikk fra auditorium til auditorium og skjøt folk i dag. 31 er bekreftet omkomne, og 29 er i øyeblikket bekreftet skadet, dødstallene kan stige kraftig. 1 av 2 nordmenn er bekreftet overlevd.

Dette er den verste skolemassakren i USA gjennom tidene. Jeg skal over dit neste år eller til høsten og studere. Nesten så jeg blir redd. Dette skjer jo titt og ofte der.

Tror dere det vil skje i Norge snart?

Lenke til kommentar
jeg tror michael moore skal holdes utenfor seriøse debatter

8400245[/snapback]

Det vil jeg si meg enig i. Han forfalsket jo en avisartikkel i en av filmene sine.

8400251[/snapback]

Tenkte på den delen i filmen Bowling for Columbine der han intervjuer folk om hvorfor USA har så mange drap med skytevåpen.

Noen av argumentene han tok opp ta var:

"de har mange skytebåpen" - er andre land, som f.eks Canada som har like mange skytevåpen per innbygger men langt lavere dødstall.

"de har en voldelig historie" - Det har også land som tyskland og frankrike. Igjen, langt lavere dødstall.

var flere eksempler, men kommer ikke på de i farta.

At dere generelt har noe imot fyren syns jeg blir for unøyaktig når dere skal argumentere.

Lenke til kommentar

Eg er einig med dei som seier at det ikkje er våpenet i seg sjølv som er problemet, men personen bak. Eg meiner det vert alt for enkelt å skulde på liberal våpenpolitikk - me må grave oss atskillig djupare ned i materien enn som så, og finne ut kva som er den bakanforliggjande årsaka til at folk gjer slikt som dette. Ein kan gjere seg mange tankar om desse tinga, utan at eg skal gå noko vidare inn på det akkurat no.

Uansett, eit våpen er ikkje farleg i seg sjølv. Det er eit reiskap, ein ting. Menneske, derimot, er livsfarlege - det har me vist gong på gong opp gjennom historien...

Lenke til kommentar
Tenkte på den delen i filmen Bowling for Columbine der han intervjuer folk om hvorfor USA har så mange drap med skytevåpen.

Noen av argumentene han tok opp ta var:

"de har mange skytebåpen" - er andre land, som f.eks Canada som har like mange skytevåpen per innbygger men langt lavere dødstall.

"de har en voldelig historie" - Det har også land som tyskland og frankrike. Igjen, langt lavere dødstall.

var flere eksempler, men kommer ikke på de i farta.

At dere generelt har noe imot fyren syns jeg blir for unøyaktig når dere skal argumentere.

8400372[/snapback]

Det er jeg klar over. Tok ting litt ut av kontekst der, beklager for det. :)

Lenke til kommentar
Nei, det vil ikke skje i Norge med det første. Vi har en mer ryddigvåpen-politikk/mindre våpen tilgjenglig.

8400353[/snapback]

det er over 2 millioner lovlig registrerte våpen i norge. pluss et ukjent antall ulovlige, holder med at en av de som eier et våpen bestemmer seg for å gå postal.

men så er ikke nordmen like drastiske som amerikanere da. nordmen syns det er nok å drepe 2-4 folk om gangen og da helst familie

Lenke til kommentar
http://www.nra.org/home.aspx :nei:

Jeg stemmer for at elever for lov til å ha med våpen på skolen, sånn at de kam bekytte seg mot psyko-mordere :roll:

8400417[/snapback]

Nå er ikke National Rifle Association heller representantivt for den jevne amerikanerens syn på skytevåpen.

Hvorfor ser alle nyanser ut til å forsvinne med en gang USA er involvert?

8400428[/snapback]

NRA er en sterk lobbyorganisasjon i USA. Selv om de ikke nødvendigvis representerer den jevne amerikanerer er det mange politikere som har bøyd seg for dem.

Lenke til kommentar
Nei. Hvorfor ikke? USA er et tafatt land!

8400357[/snapback]

Og med den kommentaren viser du alle at du er en særdeles tafatt person.

8400398[/snapback]

Hold dere til topic!

Nei, det vil ikke skje i Norge med det første. Vi har en mer ryddigvåpen-politikk/mindre våpen tilgjenglig.

8400353[/snapback]

det er over 2 millioner lovlig registrerte våpen i norge. pluss et ukjent antall ulovlige, holder med at en av de som eier et våpen bestemmer seg for å gå postal.

men så er ikke nordmen like drastiske som amerikanere da. nordmen syns det er nok å drepe 2-4 folk om gangen og da helst familie

8400437[/snapback]

Ja, det holder at én loco går til verks. Folk som VIRKELIG ønsker å gjøre dette, vil klare det i Norge. Da jeg var i militæret slo det meg hvor lett det ville være å stjele ammo og skyte ned en hel kaserne på natta, hvis man ønsket. En sersjant tok for øvrig sitt eget liv med AGen på kaserna.

Norske drapsmenn er som regel litt mer "barmhjertige". Det er stort sett gjengeopprør, evt barmhjertighetsdrap av egen familie, da de ikke ønsker at familien skal leve videre etter at en selv har tatt selvmord.

Lenke til kommentar
http://www.nra.org/home.aspx :nei:

Jeg stemmer for at elever for lov til å ha med våpen på skolen, sånn at de kam bekytte seg mot psyko-mordere :roll:

8400417[/snapback]

Nå er ikke National Rifle Association heller representantivt for den jevne amerikanerens syn på skytevåpen.

Hvorfor ser alle nyanser ut til å forsvinne med en gang USA er involvert?

8400428[/snapback]

Det var ikke det jeg sa...

Jeg bare rister på hodet ove NRA.

Lenke til kommentar
Gleder meg nesten til å se avisene snart..

"GTA SIN SKYLD FOR NY MASSAKRE I USA!"

8400325[/snapback]

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1739889.ece

Ikke langt unna akkurat.

Ungdommer som har stått bak denne typen ugjerninger, har i flere tilfeller vært opphengt i spesielle typer medier, som dataspill hvor oppgaven er å skyte motstandere.
Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Trussel om dødsstraff forhindrer tydeligvis ikke drap.

8400523[/snapback]

De er ikke gode i hodet... Forskjellen er at i USA kan de gå under puten til faren sin å hente en pistol og drepe 30 personer før man blir tatt, men i norge må man ta i bruk kniv og rekker og skade ett par stykker før man blir tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...