Gå til innhold

går det an å få tilgang til cmd på skolen?

Anbefalte innlegg

Når jeg starter cmd på skolen, så kommer det opp at administrator har sperret denne tjenesten eller noe i den duren. Er det mulig å likevell bruke ledetekst?

Har prøvd å starte cmd via en batch fil som jeg laget på skolen, men det gikk ikke, men det går ann å starte programmer med batch filer og .bat filer bruker jo ledetekst for å kjøre kommandoene?

Går det ann å "lure" seg innpå likevell?? Har ikke akkurat tenkt til å "hacke" skole nettet eller noe men bare showe litt forran andre skolekammerater

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er ufattelig lett. Bruk pssuspend til å suspende det programmet/prosessen som hindrer det i å starte programmer som ikke er "white listed" ala cmd.

Hvilket system har dere på skolen, er det Novell? Isåfall må du suspende NalAgent.exe.

Ellers har du feilpostet så jævlig at det faen meg er helt utrolig.

edit:

jeg oppfordrer ikke til hacking/utnyttelse av offentlige systemer, men basert på trådstarters førstepost, regner jeg ikke med at du vil være istand til å gjøre noe særlig skade gjennom cmd.

Med det sagt prøver ikke på noen måte å virke "ovenpå", har langt i fra noe særlig peiling på hacking o.l. selv. ;)

edit2:

Jeg vil allikevel anbefale deg at du er forsiktig. Personlig brukte jeg pstools til å installere Opera under min konto på skolenettverket. Noen uker senere la administrator merke til at jeg, og 4-5 andre, faktisk hadde innstalert Opera på våre kontoer. Vi ble innkalt til avhør med system administrator, vise-rektor, trinn leder, og en dude til som jeg ikke husker hva var... de var PISST, og mente at vi hadde brutt loven, og sa at vi skulle være glade at de ikke dro politiet inn i det hele. :w00t:

Dette endte med 1mnd utestengelse fra datarom, og NG i orden. Jada, good stuff! Dette for å ha installert en nettleser - latterlig.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
@stian89

vi fikk også trussel av en bråte med lærere, ikt-ansvarlig og rektor da vi 'nuket' (sendte bsod til noen pissgamle PCer på et annet rom) slik at de måtte skrive de lange kjedelige romanene sine på nytt et par ganger :p helt latterlig ^^

8399089[/snapback]

Hehe :thumbup:

De kan overreagere skikkelig på det greiene der. Personlig er jeg bare glad for at de ikke fant ut av alt annet vi har gjort det siste året. Men det skal en del til, da sysadmin har relativt lav kunnskap og vi alltid sletter spor etter oss :yes:

edit: Vi har i det siste prøvd oss på litt diverse saker innen ARP poisioning (http://en.wikipedia.org/wiki/ARP_spoofing), men siden nettverket er stort og veldig tregt, i tillegg til at det kjører på en rekke subnett og diverse annet rot, har det ikke vært så veldig vellykket (enda).

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

kan jeg ikke bare lage f. eks en bat fil der jeg skriver inn en kommando som suspenderer NalAgent.exe tror vi bruker novell på skolen.

Når jeg skulle kjøre net user kommandoen og skrev inn i tilleg pause i bat fila, så fungerte det.

Lenke til kommentar
kan jeg ikke bare lage f. eks en bat fil der jeg skriver inn en kommando som suspenderer NalAgent.exe tror vi bruker novell på skolen.

Når jeg skulle kjøre net user kommandoen og skrev inn i tilleg pause i bat fila, så fungerte det.

8399656[/snapback]

Var det jeg hintet til ved hjelp av pssuspend ja.

Lag en bat fil, der du skriver "pssuspend.exe NalAgent.exe (-r for å resume prosessen"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...