Gå til innhold

Feil med driverprogramvare, får ikke fikset.

Anbefalte innlegg

Jeg har et X1950GT kort, med den nyeste driveren fra ati.amd.com.

Problemet mitt er at hver gang jeg åpner en 3d applikasjon, så tar det mellom 3-20minutter så henger maskinen seg. En gang så klarte den å gå tilbake til desktop og da sto det noe om at grafikkortet hadde sluttet å svare på driverens instruksjoner.

Jeg har prøvd å reinnstalert driveren.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan være forårsaket av hardware også - f.eks. overoppheting, eller rett og slett for svakt power supply. Sjekk at du har det som trengs, og sjekk temperaturen i kabinettet.

Edit: jeg har noe lignende problem med mitt GeForce 6800 Ultra, der etter ca 20 minutter, får jeg enten blåskjerm eller at spillet kræsjer.

Avhengig av kort og drivere, kan dette være skadelig for skjermkortet.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Det er ikke overheting, tro meg. Det er 20% sjangse for at det er overheting, uansett kjørte jeg HL2 + andre 3d applikasjoner i 12timer + uten at noe skjedde. Powersupply er det ikke, ved første glimt virker dne kanskje litt svak på watten, men skinnet bedrar.

Dette har skjedd nylig, kun etter 10 dagers bruk.. fikk det nytt. Skal sies at jeg muligens ikke har kjørt igjennom for å fjerne alle rester etter driver når jeg slettet og reinnstalerte, så kan prøve igjen.

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...