aXXo Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei, har hørt at man fint kan trene rygg og bryst på samme dag, er det riktig? Og at man kan trene dette flere ganger i uka, jeg trener 5 dager i uka, og prøver å oppnå større muskler, ihvertfall brystmusklene. Så jeg tenker på et program som ser slik ut: Dag1: Bryst/Rygg Dag2: Armer (Biceps/Triceps) Dag3: Skuldre/Nakke Dag4: Bryst/Rygg Dag5: Lår/Legger Funker dette? Spør her fordi det ser ut som at noen har peiling her Lenke til kommentar
Robb1 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 lav fett% har også mye å si! og det jo bra og trene så mye som mulig! men du merker det på deg selv og kroppen din hvis det blir for mye.. hvor lene trener du pr dag? Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 lav fett% har også mye å si! og det jo bra og trene så mye som mulig! men du merker det på deg selv og kroppen din hvis det blir for mye.. hvor lene trener du pr dag? 8398680[/snapback] Trener vel i en time eller 2, et sted mellom der Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har du progresjon? Dvs legge på 1-2 kg pr trening ober mange uker. Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Har du progresjon?Dvs legge på 1-2 kg pr trening ober mange uker. 8399047[/snapback] Nja. Det går vel sakte men sikkert fremmover ja Men er det noe ved treningsprogrammet mitt som er dårlig? Noen som kan svare på det? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvilke dager har du pause? For det ser ut som at det blir litt mye trening for samme muskelgruppe dagen at de har blitt trent. F.eks armer etter rygg/bryst. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei, har hørt at man fint kan trene rygg og bryst på samme dag, er det riktig? Og at man kan trene dette flere ganger i uka, jeg trener 5 dager i uka, og prøver å oppnå større muskler, ihvertfall brystmusklene. Så jeg tenker på et program som ser slik ut: Dag1: Bryst/Rygg Dag2: Armer (Biceps/Triceps) Dag3: Skuldre/Nakke Dag4: Bryst/Rygg Dag5: Lår/Legger 8398600[/snapback] Anbefaler ikke å gjenta én av dagene gjennom en slik splitt. Hadde jeg vært deg hadde jeg også gått for et litt mer standardoppsett. Slik du kjører nå vil armene være involvert i veldig mye, og få lite hvile. Hva med f.eks.: Bryst / Triceps Rygg / Biceps Lår / Legger Skuldre / Nakke Da får du mer tid på de dagene du kjører bryst og rygg, dette er store muskelgrupper og hvis man skal ha en splitt bør man ikke legge for mange store muskelgrupper sammen. Små-musklene i armene og slikt får kjørt seg litt gjennom de store øvelsene man kjører på forhånd, så man klarer seg med få sett (evt. 0) for å trene dem. F.eks. i dag hadde jeg rygg-dag og biceps fikk såpass mye juling gjennom nedtrekk og roøvelser at det ikke var noe vits i å kjøre egne sett på dem. Skuldre/nakke-dagen er egentlig litt bortkastet, det beste hadde vært om du klarte å spre øvelsene utover så du slapp å ha en egen dag på slikt. edit: Det er en fordel om du skriver opp hvilke øvelser du tar, hvor lange pauser, hvor mange repetisjoner og sett, hvordan planen er for progresjon osv. Jo bedre du planlegger, jo mer hjelp kan du få. Endret 16. april 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Her er RYP jeg kjører, 75-100kg kun på grunnprogrammet. Du kan iallefall lese det og merke deg det med progresjon som er det aller viktigeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå