Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei! Hvordan kan jeg sjekke om f. eks et felt kalt abc inneholder <, > eller & eller noen andre tegn som den ikke burde? Fant denne for epost (Epleweb.com kontakt skjema): if (!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) Har prøvd å luke ut litt og prøvde litt forskjellige ting ut i fra den, og her er en jeg kom opp med: if (!ereg("^[_A-Za-z0-9-]+)$", $username)) (La til A til Z på den), men jeg får den ikke til å fungere. Jeg skal ikke ha hjelp til epostvalidasjon, for den funker, men åssen kan jeg sjekke f. eks brukernavnet? Takk! Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 regex_coach prøv ereg("[A-Z,a-z,0-9,' ',_,-]+", $username); Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hm, tror ikke det fungerte helt. Jeg skreiv asf<< og det fungerte flott det. (forum.andersmoen.com - Er bare en slags testside for forumet jeg driver å mekker) Endret 16. april 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 PHP <?phppreg_match("/^[a-zA-Z0-9-_]+$/", $brukernavn); ?> Denne fungerte fint for meg Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Ja, jeg fikk det til! Takk! Tenker meg at jeg stikker til php.net og ser litt nærmere på preg_match Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Står vel ikke stort om Regex på php.net, har jo lite med PHP å gjøre. Finnes vertfall langt bedre guider rundt på nettet. Selv synes jeg guidene i Perldoc er bra: http://perldoc.perl.org/perlrequick.html Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Står litt på wikipedia og. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Aha...det gjør ikke det nei Da får jeg se litt på de to linkene der da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå