Gå til innhold

Kjølepasta på skjermkort?

Tha Dude

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Club3D x1950xt som er litt varmt syns jeg. Ca 65-70 grader load og 49 idle. Står en stor og bråkete stock kjøler på så jeg vil ikke kjøre vifta på 100% hele tiden, selv ikke under spill.

Jeg lurte på om noen vet om det er vanlig kjølepasta som ligger mellom kjøler og kort eller om det er sånne tykke kjølepads greier jeg vet satt på noen eldre kort?

Og om det er sistnevnte, hvor mye tjener jeg i celsius på å bytte til vanlig kjølepasta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er såvidt jeg vet ikke noe galt med temperaturene dine, på det koretet. I alle fall dersom ikke vifta kjører på 100%. Så er det sagt.

Men det er nok "vanlig" kjølepasta mellom kjøler og GPU, men kanskje det er slike "kjølepads" mellom kjøler og minnet på skjermkortet. Det var i alle fall slik på mitt kort.

Uansett, så er ikke denne kjølepastaen nødvendigvis av noen god kvalitet. Du kan muligens hente noen grader hvis du kliner på litt arctic cooling, på riktig måte (altså ikke for mye etc.)

Lenke til kommentar

Jeg regner med kortet tåler det ja,siden produsent mener at 100grader skal være normal arbeidstemp på max load. alltid kjekt med så lite varme som mulig. Jeg skal ikke fikse noe som virker med mindre jeg kunne hentet inn 10 grader elns. heh, litt optimistisk. Får vel bare være.

Lenke til kommentar

du kan tjene grader, ja, men ikke så mye at det er verdt det, nesten.. kjøp en ny kjøler du. vf900-cu er den beste til ditt kort atm. med litt ekte AS5, så skal du se at du får mye lavere temperaturer.. på full pupp er den så vidt hørbar, og jeg kjører min på det... absolutt å anbefale ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...