genser Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) I forbindelse med montering av Zalman CNPS9700 NT cpu-kjøler trenger jeg vite om mitt hovedkort har vertikal eller horisontal "retention guide". Etter googling, mircing og diverse har jeg ikke klart å skjønne hva retention guide er. Hyggelig om noen kunne forklart det, så jeg får avgjort hvordan viften skal monteres og får satt i gang med oppgaven (hele hk'et må jo også ut). Manualen finnes her, altså punkt 9 jeg lurer på: http://www.zalman.co.kr/Upload/product/9700NT_eng.PDF Som dere ser her bestemmer det bare om man skal ha festet over fra side til side eller fra øverst til nederst. Er spørsmålet så enkelt som om hk'et står sidelengs (vertikalt) eller flatt (horisontalt)? Trodde de fleste i dag sto sidelengs. edit: fikset linker, det bør hjelpe Endret 19. april 2007 av arehei Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Har lagt til en del info i førstepost som gjør det enklere å skjønne hva jeg mener. Håper det blir lettere å hjelpe da. Skjønner ikke at jeg ikke får svar på dette her eller på mirc. Det må da være mange som har vært borti samme greie. Takker for hjelp i hvert fall Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hei, jeg kan ikke se at de nevner det du spør etter i den pdfen du linker til..? Punkt 9 omhandler uansett montering på socket am2 og ikke 775 som du har. Jeg synes monteringsanvisningene var ganske rett frem jeg.. Du monterer retention bracketen slik at den ikke dulter borti noe, deretter smeller du på kjøleren og fester denne til retention bracketen med clipsen. Eller er det noe jeg overser? Endret 18. april 2007 av un0kai Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Hmm, ser at manualen jeg linket til ikke er den samme som på min. Kanskje jeg klarte å ta manualen til feil produkt. Fikk ikke sett pdf-en før jeg linket til den, da Adobe Reader ikke funker på hjemme-pcen. Huff, ser nå at jeg linket til både feil manual og feil flash-fil, skal fikses! Skjønner greit hvordan alt skal monteres, men det er altså en clip som går midt over viften og skrus fast til festene rundt. Man kan velge om denne clipen skal sitte festet på midten fra høyre til venstre (hvis man har horisontal retention guide) eller på midten fra topp til bunn. Regner med at det er litt viktig punkt ettersom det bestemmer hvor hele vekten skal holdes fra. "The Clip innstallation method depends on the motherboard's socket orientation." Ser du på flash-linken i første post ser du hva jeg mener helt på starten. Får prøve å så mer på det, og kommer jeg ikke frem til noe prøver jeg å bruke festen fra topp til bunn. Virker egentlig mest logisk det. Takker for hjelp, beklager feil manual. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå