run Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Jeg har satt en XP2000 i et trangt lite kabinett med meget liten plass og manglende utlufting rundt den nesten lydløse CPU-vifta. Hovedkortet er Asus A7N266-VM. Til litt surfing og office-ting ligger tempen på 59-63 grader C. Etter å ha gjort opptak av temperaturovervåkingen i AsusProbe mens jeg kjørte SisoftSandra Burn-in Wizard 10 ganger (en time) er den høyeste temperatur på 66 grader. Jeg har standard BIOS rev. 1003. Temperaturene i BIOS og AsusProbe er alltid i overenstemmelse. MB - temp er maks 43 grader. Spørsmål 1: Viser BOIS og AsusProbe rett temperatur med mitt hovedkort og min BIOS? Spørsmål 2: Går det bra med disse temperaturene? Spørsmål 3: Hvordan virker AsusProbe, - gir den alarm ved CPU Temp. -Threshold, som jeg har stilt ned fra 9+ til 80 gradre og ved MB Temp. -Threshold, som jeg har stilt ned fra 60 til 50 grader? :smile: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 spm1. mest sansynlig. spm2. går fint, men hadde den gått over 70 så hadde jeg vurdert ei ny vifte. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Med et trangt og tettpakket kabinett høres ikke temperaturen så veldig høy ut. Prosessoren drar vel opp mot 70 watt, og da kan det bli varm. AMD sine prosessorer er sertifisert til opp til 95 grader, så du har god margin. Lenke til kommentar
mep2k Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hovedkort viser ofte litt for lite reel temp. Har hørt at opptill 16 grader for lite ikke er uvanlig. Men som sagt, du har en grei margin uannsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå