Gå til innhold

Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Om du vurderer å bruke maskinen andre steder enn på pulten, anbefaler jeg helt klart at du stikker inn i en butikk å løfter og kjenner på en 17" før du bestiller. Jeg har jobbet med et par Acere samt Dell 9400, og det er heftig størrelse. Selv om skjermene er store, er de enda ikke helt på høyde med en ok Samsung eller Dell stasjonær. Disse velger du om du vil spille på hytten.

8402612[/snapback]

Vel, den skal ikke brukes til spilling, og 3,5 kg er da ikke SÅ mye.

Er det?

Ser at en vanlig 15" veier ca.2.2kg, og denne 1 7" 3.5kg.

Er det for mye å dra med seg på flytur o.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du Bolson,hvor kjøpte du din thinkpad T60 hen?Er det med integrert webcam på den,og hvorfor har ikke thinkpad serien Win Vista Home Premium?

8401814[/snapback]

 

Kjøpt hos Stretto.no. Rask levering. Bestilte fredag, kom mandag.

 

Er ikke integrert webcam, noe jeg savner av og til. Men jeg bruker bærbar primært på reiser, hos kunder,møter og når jeg holder foredrag. Derfor var størrelse, vekt og batteritid (ca 6 timer) sentrale faktorer. Greit å kunne være på et langt møte uten å lete etter stikkontakt. Asus har noen med nesten like god skjermoppløsning og webcam, men de "suger" i flere tester (dårlig batteritid, dårlig byggkvalitet etc).

 

T-serien leveres primært til bedriftsmarked, og derfor brukes Vista Business (redigert).

 

17'' er etter min mening ubrukelige på mye reise, f.eks tog, fly etc. For tungt og for stort. 1,5 kg mer spiller kanskje ikke stor rolle, men jaggu oppdager man det når håndbagasjen i tillegg skal inneholde alt det andre man skal ha med seg (ja jeg reiser nesten bare med håndbagasje).

 

Ellers er som jeg tidligere har sagt. Skjermoppløsning under 1400 x 1050 er nesten ubrukelig til mye PS og Dreamweaver bruk.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Jeg vurderer seriøst å kjøpe den snart...men om jeg kjøper den og oppgraderer den med Windows Vista HP,vil Vista fungere problemfritt på den da tro?(tenker på trådløst nett,blåtann o.l....)

8410377[/snapback]

 

Regner da nesten med det. T60 kommer jo med Vista på enkelte modeller (flere etterhvert), og jeg får oppgraderingen i løpet av noen uker (ikke det at jeg skal installere den, men oppgradering til 100 kr tar man imot for å unngå å bruke flere tusen kr om 1 - 2 år når jeg sannsynligvis må oppgradere uansett). Grunnen til at de fremdeles leverer med XP på de fleste modellene er at flertallet av kundene til T60 ikke vil ha Vista ennå (trolig ikke før om 1 - 2 år). Tar du kontakt, får du sikkert tak i versjon med Vista Business ferdig installert.

 

Men jeg er langt fra sikker på om T60 er den beste løsningen dersom man skal ha bærbart mediesenter, og Vista Home Premium har etter min mening kun fordeler overfor Business om man kan nytte den som det. T60 har ikke DVI, ikke digital lydutgang og for liten HD til dette bruket. Det er en reinspikka arbeidsmaskin med mulighet til å spille litt, samt se video på reiser.

Lenke til kommentar

Takk for svar Bolson:-) Jeg har funnet ut det du sa om DVI-inngang og at T60 ikke er noen underholdningsmaskin jeg også etterhvert:-Phehe...Derfor endte jeg til slutt på Thinkpad Z61m: http://www.dropzone.no/scripts/wgate/zz20b...forcetarget=yes som passer kanskje mer som en underholdningsmaskin, eller?:-)

Jeg vil helst ha Vista HP og ikke Vista Business,men Thinkpad leveres dessverre ikke med Vista HP med de spesifikasjoner..Håper Vista HP fungerer problemfritt på denne om jeg oppgraderer den.Noen der ute som har erfaring med Z61 maskiner forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...