Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Sitter akkurat og skriver en klasse som jeg vet jeg skal bruke mange ganger senere i andre prosjekter. Hva vil dere anbefale meg å gjøre?

Vil helst ikke lage en DLL, men ser gjerne at denne klassen "sklir" rett inn i IDE slik at jeg når som helst kan skrive

dim EtObjekt as new EnKulKlasse

Tips mottas med stormende jubel så klart

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil unngå eksterne prosjekter er nok en mulighet å simpelthen plassere klassefilen i et lett tilgjengelig sted (en mappe linket fra skrivebordet eller QuickLaunch, ect.) slik at du kjapt kan dra filen inn i et prosjekt der den behøves. Husk nå endelig å lagre filene lokalt i prosjektmappen, slik at det ikke skapes versjonkrøll, problemer grunnet stiendringer eller manglende filer når prosjektet distribueres.

Det finnes såklart kildekodeløsninger som sikkert kan løse dette på en bedre måte, men med få filer eller med en godt organisert struktur, skulle et slikt system fungere helt utmerket.

Lenke til kommentar
Dersom du vil unngå eksterne prosjekter er nok en mulighet å simpelthen plassere klassefilen i et lett tilgjengelig sted (en mappe linket fra skrivebordet eller QuickLaunch, ect.) slik at du kjapt kan dra filen inn i et prosjekt der den behøves. Husk nå endelig å lagre filene lokalt i prosjektmappen, slik at det ikke skapes versjonkrøll, problemer grunnet stiendringer eller manglende filer når prosjektet distribueres.

Det finnes såklart kildekodeløsninger som sikkert kan løse dette på en bedre måte, men med få filer eller med en godt organisert struktur, skulle et slikt system fungere helt utmerket.

8398325[/snapback]

Du, akkurat dette klarer VB utmerket selv ved å velge "Add existing Item" fra menyen, men det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil at nettop den originale kildekoden skal legges til grunn HVER gang slik at alle nye endringer i dem blir tatt med ved neste kompillering. Det er flere som mener at veien om DLL er tingen, og kansje det nettop er det. Eller alternativt en OCX... Jeg får studere litt videre...

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...