Gå til innhold

Vi som driver med hest/ridning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har falt for en hest som jeg følte at jeg fikk god kontakt med både på bakken og på ryggen, men jeg synes det er vanskelig å finne ut om han også trives med det eller om det bare er noe jeg tror.

Noen sier at hester blir trent til å ''like'' det og andre sier at hester elsker å dra på tur sammen med mennesker.

Forstår selvsagt at det varierer fra hest til hest hva de liker og misliker, men hvordan kan jeg se om det er noe hesten faktisk vil?

Lenke til kommentar

Jeg har falt for en hest som jeg følte at jeg fikk god kontakt med både på bakken og på ryggen, men jeg synes det er vanskelig å finne ut om han også trives med det eller om det bare er noe jeg tror.

Noen sier at hester blir trent til å ''like'' det og andre sier at hester elsker å dra på tur sammen med mennesker.

Forstår selvsagt at det varierer fra hest til hest hva de liker og misliker, men hvordan kan jeg se om det er noe hesten faktisk vil?

 

Om du rir ut på tur og hester tråkker ivrig ivei med ørene spisset så liker de det! Du merker det på villighet og kroppssråket. Ørene trenger ikke være rett fram heller, de lytter jo rundt seg hele tiden med å vri på ørene.

Noen hester liker ikke å være uten andre hestekompiser og noen elsker å gå ut på tur uansett :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Min hest derimot blir dtitsur hvis vi kommer for nært de hestene vi bruker å være på tur med, men holder vi litt avstand eller går først er han strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...