Aro55 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har bestemt meg for at jeg vil kjøpe et bra anlegg og har maks 5000 jeg kan bruke på det. Tenkte i første omgang å kjøpe et par gulvhøytalere, og lurer litt på om jeg skal ha en vanlig stereo forsterker eller en surroundforsterker. Skal bruke det til all slags musikk + film. Har noen noe tips på hva jeg burde kjøpe? Har sett litt på Dynavoice og Proson høytalerne som Netthandelen selger, er disse noe gode? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 For det første, kjøp stereo en annen plass enn netthandelen, for det andre, surroundforsterker har bare noe for seg hvis du er helt sikker på at du skal utvide til surround senere, ellers er det bedre med ren stereoforsterker hvis du bare skal ha stereo. Lenke til kommentar
Netthandelen_Norge_AS Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Mener du at dynavoice høytalerene er bedre om du kjøper dem hos f.eks Elkjøp? Einar:) Endret 16. april 2007 av Netthandelen_Norge_AS Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Nei, ligg unna Elkjøp også. Lenke til kommentar
Aro55 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Haha eid Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Mener du at dynavoice høytalerene er bedre om du kjøper dem hos f.eks Elkjøp? Einar:) 8399314[/snapback] I forhold til Netthandelen vil jeg nesten strekke meg så langt som å kalle Elkjøp en faghandel :-) Lenke til kommentar
Netthandelen_Norge_AS Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Haha eid Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da? 8400711[/snapback] Personlig så vet jeg lite om dette, men du kan jo sende oss en epost så en av våre selgere kan kontakte deg. Einar. Endret 17. april 2007 av Netthandelen_Norge_AS Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Haha eid Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da? 8400711[/snapback] Hm, NAD og Cambridge lager jo rimelige forsterkere som er ganske gode. Kan for eksempel anbefale Cambridge P500 på det varmeste, er en effektforsterker, men går fint å bruke lydkort som forforsterker. Er et problem da, den produseres ikke lenger så må nok kjøpe den brukt eller finne en forhandler som fortsatt har den på lager, muligens hifiklubben fortsatt har noen liggende. Også har du jo disse Dynavoicene som alle maser om, men alternativer er jo Cerwin Vega, Dali B&W, Klipsch og flere. Endret 17. april 2007 av Lefse Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Haha eid Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da? 8400711[/snapback] Hm, NAD og Cambridge lager jo rimelige forsterkere som er ganske gode. Kan for eksempel anbefale Cambridge P500 på det varmeste, er en effektforsterker, men går fint å bruke lydkort som forforsterker. Er et problem da, den produseres ikke lenger så må nok kjøpe den brukt eller finne en forhandler som fortsatt har den på lager, muligens hifiklubben fortsatt har noen liggende. Også har du jo disse Dynavoicene som alle maser om, men alternativer er jo Cerwin Vega, Dali B&W, Klipsch og flere. 8405196[/snapback] Cambridge er absolutt å anbefale om du ønsker en god stereoforsterker til en grei pris Syns også HK har noen forsterkere som holder nivå i samme prissjiktet. Når det gjelder Dynavoice så blir de ofte nevnt siden de er lette å få tak i, er veldig billige og er av god kvalitet. Når folk kommer og spør om billige høyttalere som gjør jobben blir de et naturlig valg å nevne. Men så klart, Dali, B&W og Klipsch er merker av en del høyere kvalitet. Lenke til kommentar
Aro55 Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Vurderer Dynavoice M65. Syns disse virker ganske gode i 2000 kroners klassen. Hvilken forsterker burde jeg ha til de høytalerne? Har sett litt på Cambridge 640. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Vurderer Dynavoice M65. Syns disse virker ganske gode i 2000 kroners klassen. Hvilken forsterker burde jeg ha til de høytalerne? Har sett litt på Cambridge 640. 8409319[/snapback] Det er nok en veldig god kombo! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Den forsterkeren skulle drive dynavoicene uten for mye problem, er ganske så strømsterk, trekker 515 watt fra lysnettet, med andre ord, skikkelige watt. Du blir nok fornøyd med den komboen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) For det første, kjøp stereo en annen plass enn netthandelen 8399092[/snapback] Hvorfor? Er jo greit å handle høyttalere feks på netthandelen? Jeg kjøpte akkurat Dynavoice M65 på netthandelen. På andre nettbutikker så koster de rundt 2.3-2.5 tusen. Hos netthandelen fikk jeg de til 1300kr... Endret 22. april 2007 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Netthandelen_Norge_AS Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Grattis:) Einar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå