Krankemot Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ok, vi får nemlig bekjed om å tegne skisser med farger, og detaljer pluss at vi til og med må skrive oversiktene så nøyaktig at man kan se hva slags font man har tenkt til å bruke. Da blir det straks mye lettere å tegne skisser etter at man har laget designet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er alt for få lærere med webkunnskaper på Medier og Kommunikasjonslinjene. Jeg blir nesten flau. Huff! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det blir vanskelig. Her er et tips på veien iallefall; Helvetica-r'en er den som har en bøy, Arial er helt rett - så får du har lykke til med fonttegninga! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er alt for få lærere med webkunnskaper på Medier og Kommunikasjonslinjene. Jeg blir nesten flau. Huff!Weblæreren min skal absolutt ha meg til å bruke tabeller. Haff. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er alt for få lærere med webkunnskaper på Medier og Kommunikasjonslinjene. Jeg blir nesten flau. Huff!Weblæreren min skal absolutt ha meg til å bruke tabeller. Haff. 8408283[/snapback] Det gjorde læreren vår også. Tror det var fordi "vi ikke hadde tid til å lære CSS", eller at "det var for vanskelig for resten av klassen". Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Dæven. Etter å ha lest dette er jeg glad for at jeg søkte studiespesialisering istedet for M&k. Ikke etter skissinga, da det er greit nok, men de andre historiene her. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Skisser er veldig nyttig. Når ideene strømmer inn er det veldig lurt å få dem kjapt ned på et ark, akkurat nøyaktig nok til at du forstår det selv. Forøvrig kan jeg nevne at jeg går VG1 Medier og Kommunikasjon nå, og det første kvartalet lærte vi basic HTML og design med tabeller, før vi siste kvartalet gikk løs på CSS og fordelene med det. Dette gjelder for Gjøvik Videregående Skole, og det er ikke mye negativt å si om MK der i hvert fall Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg går andre året på Gausdal Videregående, og vi har ikke hatt noe om CSS. Læreren nevnte det, og jeg sa litt om det i foredraget mitt, men ellers er det ingen andre som vet hva det er. Den ene elevbedriften fikk 5000 kroner for en nettside med tabeller og iframes, som jeg og en kamerat lagde (grafikken og tabellene) på 10 minutter. Surt? Ja. Lenke til kommentar
Svendsen2 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Tvinga til å bruke tabeller? Jaja, dette må variere VELDIG fra skole til skole. Under opplæringstiden i HTML så satt jeg med andre ting, grunnet at jeg kunne de de øvde seg på fra før. Da satt jeg med xhtml/css. Ser ikke helt problemet med at dere skal få lov til å bruke dette? Vi har også veldig god lærer innen dette som kan veldig mye. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Det er vel det som er problemet svendsen2, at de har inkompetente lærere som ikke har hørt om det. slike lærere burde bare innse sin egen begrensning, gi fyren 6er i faget og la ham jobbe med sitt (Xhtml/CSS o.s.v...) edit: men jeg er enig at man bør lære seg å jobbe med skisser. GROVE skisser da om layout... det er tross alt skisser, ikke blueprints! Endret 18. april 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå