sparks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Det her diskuterte jeg heftig med min lærer, noe som førte til stor respekt hos læreren da mine webkunnskaper og kunnskaper innenfor design generelt var et par hakk over hennes. Jeg slapp og lage skisser, og har siden fått 6'ere av denne læreren. Mine argumenter var nødvendigvis ikke så gode, da skisser godt kan være gode. Men på en annen side mener jeg at skisser er noe du velger selv om du vil tegne. Dere blir vel tvunget til å bruke tabeller, også? Jeg hadde forelesning om bruk av divs i førsteklasse. I år var jeg hjelpelærer under prosjektperioden "Web", og fikk tilogmed timelønn Endret 16. april 2007 av sparks Lenke til kommentar
Teig Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Vi har lært tabeller, men vi må ikke bruke det. Dreamweaver er forbudt. Notepad her i gården ja Endret 16. april 2007 av hakhag Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vi ble tvunget (ja, tvunget) til å bruke GoLive. Aldri igjen skal jeg prøve det programmer. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vi fikk opplæring i Dreamweaver. Elvebakken VGS i Oslo, om noen undrer seg. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg går i samme klasse som Hakhag. Det skal sies at læreren vår er ganske inkompetent... Hun lærer oss å bruke tabeller til å sette layouten. Og når vi spør om noe annet en tabbeller eller helt "basice" ting redirecter hun oss automatisk til www.webdesignskolan.com Når det gjelder skisser står det i oppgaven hvor mange grovskisser og penskisser vi skal lage, noe som resulterer i at hele klassen sitter etter att vi har gjordt oppgaven og tegner skisser som ligner på designet vi allerede har lagd. Endret 16. april 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Å få opplæring i Dreamweaver kan enten være bra eller dårlig, kommer ann på om dere måtte bruke design view eller code view. Selv bruker jeg siste, fordi notepad er for simpelt for mine krav. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Designview selvfølgelig. Fnis. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Da blir det det samme som å lære GoLive, dessverre. Men men. Selvlært er vellært - jeg har jo jobb nå, uten å ha studert noe. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det kan vel jeg si og. Jeg fikk ikke opplæring, som sagt var jeg inne på forelesningsrommet og lærte en halv klasse om css og divs. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Da blir det det samme som å lære GoLive, dessverre. Men men. Selvlært er vellært - jeg har jo jobb nå, uten å ha studert noe. 8400067[/snapback] Dreamweaver og GoLive er meget forskjellige. GoLive er full av idiotiske "løsninger", som måten man velger bakgrunnsbilder og farge på. Men hvis du mente at man lærer like lite av begge programmene, så har du rett Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg går i samme klasse som Hakhag. Det skal sies at læreren vår er ganske inkompetent... Hun lærer oss å bruke tabeller til å sette layouten. Og når vi spør om noe annet en tabbeller eller helt "basice" ting redirecter hun oss automatisk til www.webdesignskolan.com Kan du vere så snill å vise lærarinna di denne artikkelen? ..og sjølvsagt svare her i tråden kva svaret blei. Skjølv har eg ein tendens til å skissere opp svært enkle, små, og gjerne mange utkast av samme sida. Typisk får eg plass til kanskje fire skisser på ei A4-side, raskt teikna opp med penn eller blyant. Endret 16. april 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg går i samme klasse som Hakhag. Det skal sies at læreren vår er ganske inkompetent... Hun lærer oss å bruke tabeller til å sette layouten. Og når vi spør om noe annet en tabbeller eller helt "basice" ting redirecter hun oss automatisk til www.webdesignskolan.com Kan du vere så snill å vise lærarinna di denne artikkelen? 8400640[/snapback] Har lest artikkelen din mange ganger og har opptil fler ganger vurdert å vise den til henne, kall meg gjerne feig, men jeg er redd for karakteren min Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Gjer det likevel, og om ho kritiserer skal eg personlig skrive eit skjell-ut-innlegg her du kan vise ho Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvis man har planer om å leve av å lage nettsider i fremtiden vil jeg tro det å kunne skisse opp på ark kan være veldig nyttig. Spesielt i forbindelse med kundemøter o.l. - det er jo langt enklere å gjøre det, og eventuelt sende blokka rundt for påtegnelser/forslag enn å herje på PC'en. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Webdesign på vgs, ja. Kom inn på lærerkontoret for muntlig tilbakemelding etter en oppgave om å lage en portefølje (1. klasse). Først og fremst hadde ikke .HTML-filen Dreamweaver-ikon, men heller ikonet til et enkelt kodeprogram (alle filer får visst ikoner etter programmet de er laget med i Mac OS). Lærerne skvatt en del over det, og lurte på om HTML-filen ikke ville kunne åpnes på maskiner uten det programmet instalert! :!: Videre kom det fram at jeg hadde kodet den for "hånd", som ble svart med at lærer én snudde seg mot lærer to og sa "Ja, vi har visst en liten WYSIWYG-motstander her..", og det eneste som manglet var vel at han tok opp en eller annen insektsspray og truet meg med den, etter måten han sa det på. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Virker som mange har en mening om dette her... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tror jeg bare skal sette meg å skisse grove skisser først, så kode og så ta de detaljerte (herrefred) tegningene etterpå. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Enig med at webdesign på vgs er.. Tja, ikke fullt så bra som det burde være! =S Mildt sagt. Vi måtte lage sidene i Frontpage (lært av en som brukte Publisher til å mekke hjemmesidene sine) med iframes og frames og tabeller og drit og møkk. Ingen kunne en dritt om brukervennlighet. Gud så mye jeg diskuterte med den lærern. Men skisse, det synes jeg kan være greit om man foretrekker det. Personlig foretrekker jeg det ikke, for jeg eier ikke tålmodighet eller tegneskills. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvor mye skills må man ha for å kunne tegne noe slikt? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ah, det er slik jeg mener skisser skal være, jeg synst det ser ganske tøft ut også Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Tor har skjønt det! Det er slik skisser skal se ut. Selv bruker jeg farger noen ganger, men da kun farger som ligner på de fargene jeg da eventuelt kunne tenkt meg å bruke på siden, og hvis jeg finner ut at de fargene ikke ser noe særlig ut likevel, har jeg bare en fin skisse i farger uansett En skisse skal ikke være hyperdetaljert, kan være så enkelt som at man kun bestemmer et enkelt oppsett; to eller tre kolonner for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå