Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)

Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

• Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30

Anbefalte innlegg

Har nå fått installert restricted nvidia driverne (måtte allikevel gjøre det via terminalen, da gdm nektet å starte verken med vesa eller nv driveren).

Uansett, når jeg går til system - preferences - desktop effects, og derretter velger enable, mister jeg alle window borders. aiglx effektene funker, men window borders forsvinner altså... Noen som har forslag til en mulig løsning her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå fått installert restricted nvidia driverne (måtte allikevel gjøre det via terminalen, da gdm nektet å starte verken med vesa eller nv driveren).

Uansett, når jeg går til system - preferences - desktop effects, og derretter velger enable, mister jeg alle window borders. aiglx effektene funker, men window borders forsvinner altså... Noen som har forslag til en mulig løsning her?

8425555[/snapback]

For at windowborders i beryl skal komme fram må du:

Configure the X server

Open:

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

Under Section "Module", make sure that the following lines are included, and add them if they are not:

Load "dri"

Load "dbe"

Load "glx"

For an Nvidia card: Make sure the "DefaultDepth" option in the Screen section is set to 24 - the nVidia driver doesn't do argb-with-glx at any other depth.

(I needed to add Option "AddARGBGLXVisuals" "True" to the Device section as well, otherwise I got "no GLXFBConfig for depth 32" errors. This is on a GeForce4 MX 440, also needed on GeForce FX 5600).

And finally, add the following to the bottom of the file, unless it already exists elsewhere:

Section "DRI"

Mode 0666

EndSection

Sier ikke at du må gjøre det der men det er ihvertfall slik man får windowborders i Beryl. Beryl og "compiz" er vel rimelig lik. Jeg tror spesielt at Option "AddARGBGLXVisuals" "True" er viktig.

Lenke til kommentar

hmm... prøv disse kommandoene som root fra terminal:

nvidia-xconfig --composite

nvidia-xconfig --allow-glx-with-composite

nvidia-xconfig --render-accel

nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals

EDIT: eller i en og samme kommando: sudo nvidia-xconfig --composite && nvidia-xconfig --allow-glx-with-composite && nvidia-xconfig --render-accel && nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals

Disse kommandoene skal endre xorg.conf slik at AIGLX/Beryl ikke skal ha noen som helst problemer med å fungere... Hvis det fortsatt ikke fungerer så må du åpne xorg.conf som root og finne DefaultDepth og sette denne til 24...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Installasjonen gikk glatt og jeg hadde det morsomt helt til nvidia drivern skulle inn. Vart bare svart. Sitter med en 8800GTX.

8425347[/snapback]

Hvordan installerte du driveren?

8425374[/snapback]

Dét kortet er vel relativt nytt? Forsøk å installere nvidia-glx-new driveren fra synaptic istedet.

8425425[/snapback]

Properitære fra nvidia.com :thumbup:

Bruker bare de jeg!

8425436[/snapback]

Prøvd begge deler, men Properitære fikk jeg bare en error beskjed og installasjonen bare stoppa opp. Skal prøve properitære litt mer før jeg tenner på alle pluggan her :D.

Lenke til kommentar
Er fontene i open office fortsatt fucka (uskarpe og fæle), eller har dette blitt endret på? Dette var jo et stort problem i edgy-utgaven.

8425841[/snapback]

Hvis du liker Microsoft sine fonter bedre, kan du jo bare installere dem.

8425949[/snapback]

Det var ikke font-typene det var noe galt med, men måten de ble vist på. Som sagt: uskarpe og fæle. Det var en av grunnene til at jeg nedgraderte fra 6.10 til 6.06 den gangen edgy kom (etter først å ha oppgradert til edgy). I 6.06 var fontene skarpe og fine. Og jeg snakker fortsatt utelukkende om open office.

Endret av SILVERDOM
Lenke til kommentar
Er fontene i open office fortsatt fucka (uskarpe og fæle), eller har dette blitt endret på? Dette var jo et stort problem i edgy-utgaven.

8425841[/snapback]

Hvis du liker Microsoft sine fonter bedre, kan du jo bare installere dem.

8425949[/snapback]

Det var ikke font-typene det var noe galt med, men måten de ble vist på. Som sagt: uskarpe og fæle. Det var en av grunnene til at jeg nedgraderte fra 6.10 til 6.04 den gangen edgy kom (etter først å ha oppgradert til edgy). I 6.04 var fontene skarpe og fine.

8425977[/snapback]

Flisespikkeri men det var 6.06 den hette. Antialising problem?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med trådløse nettverkskort nå? Har de forbedret det?

I den forje versionen fikk jeg ikke mitt til og funke, og jeg fikk MYE hjelp...

8426058[/snapback]

Trådløst har blitt mye bedre. Fikk ihvertfall broadcom kort til å funke med en gang. Ndiswrapper jobben blir gjordt automatisk. :)

Lenke til kommentar
Trådløst har blitt mye bedre. Fikk ihvertfall broadcom kort til å funke med en gang. Ndiswrapper jobben blir gjordt automatisk.  :)

8426100[/snapback]

Hvor i alle dager skjedde dette? Jeg måtte pent dra fram guiden jeg alltid har brukt med ndiswrapper -i og ndiswrapper -m og meg i r....

Lenke til kommentar

Jahoo! Azureus fungerer her! Gjorde ikke det i BETA....

Laste ned de mest nødvendige sakene før søvnen kommer...skole i morgem..pokker..

Vært moro med HW Linux Samling :p HW Lan bare med Linux maskiner :D

Måtte vært minst en gang i året under helga etter Ubuntu release eller noe slikt... :D

Lenke til kommentar
Trådløst har blitt mye bedre. Fikk ihvertfall broadcom kort til å funke med en gang. Ndiswrapper jobben blir gjordt automatisk.  :)

8426100[/snapback]

Hvor i alle dager skjedde dette? Jeg måtte pent dra fram guiden jeg alltid har brukt med ndiswrapper -i og ndiswrapper -m og meg i r....

8426146[/snapback]

Haha..du skulle sett meg lete i guide og årne repos for NTFS-3g, men ubuntu luringene hadde lagt driverne inn i deres repo.. Gammle vaner da vettu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...