Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)

Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

• Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steng tråden, og lag en for 7.10 :grin:

Vi kan jo bare oppdatere denne. Det går mye kjappere enn en hel reinstallasjon av en ny tråd.

Er det ikke best med en 7.10 tråd uten 50 sider med feisty stoff?

Det blir jo mer oversiktlig og lettere å hoppe inn i for eventuelle nye brukere.

Lenke til kommentar
Steng tråden, og lag en for 7.10 :grin:

Vi kan jo bare oppdatere denne. Det går mye kjappere enn en hel reinstallasjon av en ny tråd.

Er det ikke best med en 7.10 tråd uten 50 sider med feisty stoff?

Det blir jo mer oversiktlig og lettere å hoppe inn i for eventuelle nye brukere.

Det var vel en ubuntu-spøk men :p

Lenke til kommentar

Jeg mener det er best å beholde denne posten. I steden for å kalle den "Ubuntu 7.04 Feisty Fawn", kunne vi kalle den "Den store Ubuntu-tråden" eller noe slikt. Er litt kjipt å lage en ny tråd hver gang det kommer ny Ubuntu-versjon, siden det er mye stoff her som er relevant for Ubuntu generelt. Uansett, jeg står i alle fall klar til å oppdatere den så snart vi kommer til en enighet. :)

Lenke til kommentar
Jeg mener det er best å beholde denne posten. I steden for å kalle den "Ubuntu 7.04 Feisty Fawn", kunne vi kalle den "Den store Ubuntu-tråden" eller noe slikt. Er litt kjipt å lage en ny tråd hver gang det kommer ny Ubuntu-versjon, siden det er mye stoff her som er relevant for Ubuntu generelt. Uansett, jeg står i alle fall klar til å oppdatere den så snart vi kommer til en enighet. :)
Hvis vi skal gjøre dette synes jeg vi burde lage en helt ny tråd og kalle den "Den store Ubuntu-tråden", siden denne tråden har vært 7.04-spesifikk litt for lenge.
Lenke til kommentar
Hvis vi skal gjøre dette synes jeg vi burde lage en helt ny tråd og kalle den "Den store Ubuntu-tråden", siden denne tråden har vært 7.04-spesifikk litt for lenge.

En ny "Den store Ubuntu"-tråd vil jo uansett bli 7.10-spesifikk frem til neste Ubuntu kommer, så jeg ser ikke helt poenget.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, kjør i gang :p

Neida, det er sikkert flere som vil komme med innspill først.

Ja, jeg skjønner jo at dere gjerne vil ha min mening først, beklager at dere måtte vente... :whistle:

Nå vil vel ikke denne tråden akkurat forsvinne selv om det eventuelt blir laget en ny, og jeg vil kunne finne den som favoritt. Men jeg bruker den ganske mye, både fordi den innholder svar på spøsmål jeg har hver gang jeg installerer (som jeg gjør rett som det er), og ikke minst er det jo veldig mye god info i 1. post.

Så for min del kan den gjerne bare videreføres. Bare kjør i gang miceagol.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for ny tråd, uten at jeg bli sur om den gamle blir brukt. Om ikke annet, så er det morsomt å kunne se endringene fra en versjon til den neste, jeg håper jo det blir enda mindre folk trenger hjelp med i Gutsy. Også synd å skrive om første post, når den inneholder så mye bra informasjon om Feisty, som da går tapt (vote'n f.eks.). Du kan jo bare klippe og lime relevante deler til den nye tråden miceagol.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for ny tråd, uten at jeg bli sur om den gamle blir brukt. Om ikke annet, så er det morsomt å kunne se endringene fra en versjon til den neste, jeg håper jo det blir enda mindre folk trenger hjelp med i Gutsy. Også synd å skrive om første post, når den inneholder så mye bra informasjon om Feisty, som da går tapt (vote'n f.eks.). Du kan jo bare klippe og lime relevante deler til den nye tråden miceagol.

Dette er selvsagt et poeng. Både pollen og 7.04-spesifikk info vil forsvinne, men dette vil også skje med neste tråd når 8.04 kommer osv. Da blir det i så fall liten vits å kalle den "Den store Ubuntu-tråden". Det må altså bli "Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon" som blir navnet om denne tråden ikke skal endres, og en ny lages ved hver nye Ubuntu-utgivelse. Eller vi kan kalle tråden "Den store Ubuntu-tråden", og endre navnet når ny Ubuntu kommer.

Jeg kan evt. sette Feisty-informasjonen i den andre posten min i denne tråden, som tilfeldigvis ligger rett etter førsteposten. Det vil i så fall bli en skjult meny for hver gamle versjon av Ubuntu. En annen mulighet er å lage en egen skjult meny for "Endringer i tidligere versjoner". Tror egentlig ikke det er så mye annet som er spesifikt for Feisty i førsteposten.

Mange muligheter, men jeg klarer ikke velge. Føler meg litt som politkerne nå. Store ord, men ingen tiltak. ;)

Lenke til kommentar

Stemmer for ny tråd/post. Det vil bli mindre rotete enn å blande sammen masse "eldre" spørsmål og tips som ikke lengre gjelder, særlig for nye.

Spørsmål:

"Alle" guider jeg har linket til gjelder for forrige versjon - når kan vi vente oss en oppdatering? Som denne? Mener at forrige kom samtidig med Ubuntu Feisty ble sluppet(denne er "noe" knapp)

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...